Super haantje.... - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Super haantje.... - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Super haantje....

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

25 Januari 2014 | Portugal, Cabanas de Tavira

Het winkeltje op onze camping is sinds vorig jaar overgenomen door een nieuwe uitbater of liever gezegd een uitbaatster. Het is een knappe goedlachse Portugese jonge dame van 25 lentes. Het is dan ook geen wonder dat het overwegend grijze, mannelijk deel van de camping in hordes te vinden is in het winkeltje. Broodjes halen al vroeg in de morgen, graag een vergeten boodschapje doen, het lijkt allemaal geen probleem voor de heren. Zodra ze in de winkel zijn proberen ze met alle middelen die ze denken te kunnen gebruiken de gewaardeerde aandacht van deze schone te winnen. De haantjes doen net of ze wederom in hun vroegere jeugd terecht zijn gekomen. Het mooie meisje glimlacht en zorgt er wel voor dat de heren dagdromen en graag terug komen voor nog een boodschapje. Bij een bezoekje mijnerzijds (ik kom er natuurlijk ook graag al is het maar voor haar overheerlijke pasteis de Nata) valt mij op dat haar vingers rood zijn uitgeslagen, ruw aanvoelen en er behoorlijk veel kloofjes in zitten. Het blijkt dat ze last heeft van winterhanden en dat ze weliswaar allerlei zalfjes heeft maar geen die ook maar enigszins werkt. Nu wil het geval dat ik overal waar ik ga een fikse pot anti-kloven zalf meesleep. Kloofje; enkele dagen smeren en weg kloofje. (Klopt hé Koen).Ik vul rap een leeg medicijn potje (die hebben we gezien ons groot verbruik voldoen) en overhandig het haar en zeg; regelmatig smeren en je zult zien het help. Ze kijkt wat wantrouwend naar het potje en de vette oranje inhoud maar ze zegt aarzelend het te zullen proberen. Er gaan wat dagen voorbij en vanmorgen, net als ik van plan ben bij mijn bezoek aan haar te informeren hoe het gaat gebeurt datgene waar iedere man op deze camping van droomt. Ik kom binnen, roep Bon Dia, ze ziet mij, komt van achter haar kassa vandaan en geeft mij, in tegenwoordigheid van diverse toeschouwers, twee dikke pakkerds en bedankt mij uitbundig want, je raadt het; de klovenzalf heeft haar werk gedaan! Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen dat het aanwezige manvolk met onverholen afgunst ons staat aan te staren en ik de verdere dag als het superhaantje over de camping loop.

• 25 Januari 2014 - 20:14

Tien:

lang leven de kloofjes.. x

• 25 Januari 2014 - 22:38

Piet En Jeanne:

En waar blijven de foto's...........

• 26 Januari 2014 - 13:53

Marjorie:

Wat is het leven toch bijzonder daar in het zuiden, ook zonder winter last van winterhanden. En wat een avonturen allemaal.
    Ik ben ook aan de oranje zalf en doe me tegoed aan jullie kunstzon. XXX

• 27 Januari 2014 - 14:10

Janis:

Zie je wel: kettingvet...................overal goed voor !!