Raar geluidje…… - Reisverslag uit Espiche, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Raar geluidje…… - Reisverslag uit Espiche, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Raar geluidje……

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

17 Februari 2014 | Portugal, Espiche

Donderdag rijden we met de camper richting Luz om een boodschapje te doen en een afspraak voor een vitamine shot voor Jeanne te maken. Wanneer we terug rijden hoor ik een vreemd wat bonzend geluid ergens bij de voorwielen vandaan komen. Eer we op de camping zijn is het een stuk erger. Wat hebben we nu weer is de gedachte. Vrijdag maak ik nog even een testritje op de camping en ja hoor, nog steeds het vreemde geluid. Dat wordt een garage bezoeken is mijn mening en aangezien die in Portimao (ca. 25 km) zit en ik daar met dit euvel zeker niet naar toe ga rijden waarschijnlijk ook ambulance werk. Ik bel maar eens met mijn verzekeraar alwaar ik pechhulp bijstand heb. Ik wordt na een eerste melding binnen een minuut of tien terug gebeld en na enig overleg wordt besloten maandagmorgen eerst een monteur naar het euvel te laten kijken of liever gezegd, te laten luisteren. Dat wordt dus vroeg uit ons bedje aangezien de mecanicien vanaf 09.00 uur kan worden verwacht. Vanmorgen dus rap uit bed en jawel, zo rond 07.45 een SMS van de verzekeraar dat de monteur er rond 09.30 zal zijn. En jawel rond 09.15 draait een mijnheer met een ambulance het terrein op. We begroeten elkaar en rijden een proef rondje. Hij stelt voor om, in plaats van de camper op een ambulance naar Portimao te brengen eerst even in een garage op enkele kilometers van de camping een second opinion te vragen. Na toestemming van de verzekeraar rijden we er voorzichtig naar toe. Ook daar even een mannetje mee en na enkele minuten zijn we weer terug bij de garage. Er wordt direct een krik onder de camper gezet; hij rammelt aan het voorwiel en wat blijkt…… de wielmoeren zijn losgekomen!!! We kijken elkaar aan of we water zien branden en zijn samen van mening dat we behoorlijk geluk hebben gehad c.q. door het oog van de naald zijn gekropen dat we hierdoor niet een ernstig ongeluk hebben gehad. Hoe het kan? Wel, eind december moest er een lekkage aan het luchtveersysteem worden gerepareerd. Dan moeten natuurlijk ook de wielen eraf. De rest laat zich raden. Dat dit nog een staartje voor de betreffende reparateur gaat krijgen mag duidelijk zijn.

• 17 Februari 2014 - 19:06

Janis:

spannend ! zo'n camperreis
    never a dull moment !

• 17 Februari 2014 - 20:22

Margriet:

Aiiii.......die reparateur kan vast even Apeldoorn bellen....en jullie hebben een prima beschermengel mee!
    Veel veilige kilometers verder en lekker genieten!

• 19 Februari 2014 - 13:12

Piet:

Komt ons bekend voor, die beschermengel, wij hebben een aantal jaren terug een gebroken remleiding gehad bergafwaarts, ook de mechanicien een foutje gemaakt.
    Nu staan we veilig aangekomen na ca. 2600 km in Tarifa en maken we ons klaar voor de overtocht en onze rondreis door Marokko. Hier is het weer prachtig. Blijf genieten van elkaar en het goede leven, doen wij ook en we zullen trachten jullie te blijven volgen.
    Groeten Piet en Jeanne