En dan België in….. - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu En dan België in….. - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

En dan België in…..

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

24 Maart 2014 | Nederland, Middelburg

In Aywaille net onder Luik is een camperplaats. We stellen de tomtom er op in en tuffen in alle rust van af Beaune die richting op. Als we er zijn blijkt de kantine van het zwembad (alwaar dus de camperplaatsen zijn gesitueerd) een uitgebreid assortiment bieren te hebben en jawel; ik zie zelfs een Rochefort 8 op de lijst. Voor mij dus zo’n rakker en voor Jeanne een glaasje wit . We nuttigen onze drankjes terwijl we kunnen ‘genieten’ van het gebeuren in het zwembad. Gelukkig sluit de tent om 21.00 uur en dan is er alle rust om ons heen. Van Aywaille is het nog 300 km naar Almelo. Net voor Luik beginnen remlichten op te lichten en jawel; we staan stil. Of die hond die ons kort tevoren passeert is ontsnapt, we weten het niet maar na 45 minuten aanschuiven zien we een mogelijkheid om de stoet te verlaten en wagen we ons aan een rit door Luik heen. Tomtom stuurt ons nu zo en dan zo tot ik het heft in eigen hand neem en de borden toutes bestemmingen ga volgen. Ongeveer een 1,5 uur na onze start stoppen we op een P net voorbij Maastricht en hebben dan inmiddels zo,n 50 km afgelegd. Geen snelheid record! Enfin we tuffen verder en na even in Almelo op de camperplaats te staan besluiten we (aangezien buiten seizoen dus geen voorzieningen van de haven) een andere op te zoeken op enkele kilometers van Almelo. De camperplaats is een schot in de roos. We staan bij de wijngaard van de fam. Baan. Super enthousiaste mensen, warme ontvangst en veel gezelligheid in het bij behorende cafe/restaurantje waar de eigenaresse ook nog verdienstelijk in de potten en pannen roert. ’s Morgens naar Almelo waar dealer Bruggink ons achterkantje fatsoeneert, nou ja die van de camper dan natuurlijk. Rond 11.00 uur kunnen we aan de laatste etappe beginnen die ons, na nog wat boodschapjes te hebben gedaan, rond 15.30 uur in Middelburg brengt. Inmiddels hebben we ondertussen zo goed en zo kwaad het gaat (Jeanne flinke rugklachten en ik een naar nu is gebleken gebroken ribje) de camper weer leeg gehaald en wordt hij morgen met behulp van vriend Piet gepoedeld zodat we, als de oudjes weer fit en genezen zijn, we over een maandje onze reis richting Griekenland kunnen starten. Weer dank voor jullie belangstelling en tot spoedig ziens, horens of lezens.

• 25 Maart 2014 - 12:09

Nel :

Jij ook bedankt voor de belevenissen in blog vorm, en de mooie foto's! liefs en groetjes je zus

• 25 Maart 2014 - 20:14

Janis:

Aywaille was "the home-course" van 1 van de Belgische offroad-ritten-organisateurs; als ik het wel heb M.Delsaux. Dus tal van keren was ik kort na middernacht vertrokken naar deze bestemming, om 's morgen fris aan de start te verschijnen. Roadbook e/o gidsritten. Beetje rommelig maar wel gezellig.
    De laatste keer dat ik hier meereed (ergens in 2006) bleek mijn voorste kruisband de zwakste schakel in de ketting; dus op 1 been en cruise-control af door de zijdeur. Mooi gebied; mooie trajecten.
    We zien jullie wellicht binnenkort.

• 31 Maart 2014 - 19:17

Suus:

Zie dat jullie weer thuis zijn na een reis met enkele hindernisjes :(. Gelukkig kunnen jullie binnenkort weer gewoon on tour. Ik zal jullie Griekenland avonturen met belangstelling volgen. Voor ons staat Italie op het program. Vertrek dit weekend.Hartelijke Groeten