Op naar Servië…. - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Op naar Servië…. - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Op naar Servië….

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

28 April 2014 | Servië, Belgrado

Na een stevig ontbijt van Martha en de afgifte van wat Hollandse klompjes verlaten we deze gave Cp. Nu gaat het een beetje kriebelen want we gaan toch richting in een land waar nog niet zo erg lang geleden een heftige burgeroorlog woede. We zijn benieuwd of we daar nog iets van merken of dat het is zoals we laatst nog hebben gelezen dat de sfeer er inmiddels erg ontspannen is en toeristen meer dan welkom. Na een paar uur bereiken we de grens. We vragen ons af hoe de tolbetaling in dit land gaat werken. We lezen iets over elektronisch betalen dus maar even vragen aan de aardige douane mevrouw. Ze wijst richting een hokje dus daar gestopt. Ik schiet ook daar een mevrouw in uniform aan die op haar beurt in het hok, waar je volgens diverse aanplakpapieren absoluut niet binnen mag komen, iets met haar collega bespreekt. Ze komt weer buiten en brabbelt iets over verkeerde ingang en nog wat onduidelijks en voor ik het weet wordt ik terug gedirigeerd teneinde via de juiste toegang weer binnen te komen. Net voor ik daar weer door de slagboom kan rijden gaat deze dicht en de dienstdoende douane meneer beent weg. We staan vervolgens een 20 tal minuten doelloos te wachten en langzaam aan begin ik door te krijgen wat er aan de hand is. We staan in het vak voor inklaren van goederen! Als dan eindelijk de slagboom weer omhoog gaat kan ik de inklaarder eindelijk duidelijk maken dat ik geen zaken in te klaren heb en al zeker geen inklaringsdocumenten maar dat ik gewoon even wilde weten hoe in dit land tol wordt betaald. Met een nogal chagrijnig blik word ik uit het opvangvak gebonjourd en kunnen we onze reis vervolgen. De snelweg is redelijk tot goed te berijden. Het landschap is vlak en we zien grote uitgestrekte landerijen. Eind van de middag bereiken we autocamp Dunav aan de Donau en op een 10tal kilometers van Belgrado. We zijn niet de enigen hier want….er staan zo,n 25 Nederlandse campers. Het is een reisgroep van NKC die de reis doet die wij zo’n beetje aan het volgen zijn.

• 30 April 2014 - 22:34

Hai lieverds
    Jullie hebben r al aardig wat kilometers op zitten...
    Wij ook de jongens maken flink wat kilometers op hun nieuwe blitse fiets .... Dank dank dank aan opa en oma... Niet te veel moeilijke vragen stellen over betalingen ik geloof niet dat dat zo op prijs gesteld word

• 30 April 2014 - 22:35

Gwen :

Ps wat eten jullie zie de pannetjes op t vuur staan xoxo

• 02 Mei 2014 - 13:33

Gwen :

Ff een aanvulling op m'n eerste reactie ik bedoelde de pin betaling bij de mevr van de douane ... Voor je het weet sta je 20 min in de verkeerde rij!!!
    Nogmaals kus