Varen of….? - Reisverslag uit Vergina, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Varen of….? - Reisverslag uit Vergina, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Varen of….?

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

05 Mei 2014 | Griekenland, Vergina

Uit informatie van de ontvangst mevrouw weten we dat het mogelijk is om Athos en de daar aanwezige kloosters vanaf een rondvaartboot te bekijken. De boot vaart om 09.30 af en meert weer aan om 16.30 uur. Zaterdag zou dat kunnen. De weersvoorspelling zegt voor die dag zwaar bewolkt en omdat het dan op het water toch echt nog fris is besluiten we een dagje vrijaf te nemen. Nou ja, vrijaf betekend wasje doen, camper soppen en nog wat huishoudelijke zaken dus het is inmiddels rond 14.00 uur voordat we tevreden in onze stoeltjes zakken. Als we zondag wakker worden schijnt de zon en maken we ons klaar voor vertrek naar een CP in Vergina. De rit er naar toe is mooi. De uitlopers van het Olympus gebergte zijn omgeven door wolken en we zien ook nog sneeuw op de hoogste bergen. Verder velden met klaprozen en uitgestrekte kersenboomgaarden. Ons doel is Virgina; het bekijken van de pas in 1977 ontdekte Koninklijke graven waaronder die van Koning Philippus II van Macedonië. Zijn botten lagen in een gouden lijkkist en deze (samen met de gouden lijkkist van zijn echtgenote die hem vrijwillig in de door volgde) zijn n het museum te zien. Natuurlijk zijn er ook veel andere zaken uit die tijd te zien waarvan er veel in een zeer goede staat zijn gevonden. Het is indrukwekkend te zien wat men toen al kon maken en bouwen. We zwerven nog wat door het dorpje en drinken een halve liter pils met een Beierse meneer die ook op de CP in aangeland. Verder nog even de kippen voeren die vrij uitlopen naast onze camper en dan ‘met de kippen op stok’ want er loopt een haan bij en ik verwacht dat die zo tegen ochtendgloren van zich zal laten horen!

• 05 Mei 2014 - 18:30

Wilco:

Zo, ik ben weer helemaal bij, wat een geweldige foto's weer. Dit is weer een super reis. Geniet er maar lekker van. Een dikke X van jullie schone zoon.

• 05 Mei 2014 - 18:37

Tien:

pap
    volgens mij trekken kipjes ratjes aan .... dit heb ik meerdere keren van iemand gehoord..

ziet er allemaal weer prachtig uit.. geniet, x

• 07 Mei 2014 - 11:49

Nel :

Vroeg uit de veren, en dan lekker een vers gekookt eitje bij het ontbijt, ik zou het wel zien zitten! liefs uit ( Londen ) nee uit Goes bedoel ik!

• 08 Mei 2014 - 19:01

Suus:

Hoi hoi Zeeuwen in Griekenland. Wat leuk, dat jullie overland naar Griekenland gereisd zijn. Staat ook nog op ons verlanglijstje. Hartelijke groeten vanuit Vitorchiano, Lazio, Italie.
    Ps. Wij scoren ook altijd met de klompjes en niet te vergeten het kussende paartje in Delfts Blauw :-)