Iets te snel……? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Iets te snel……? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Iets te snel……?

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

13 Mei 2014 | Griekenland, Athene

We rijden zaterdag op het gemak richting de pont die op enkele kilometers van de camping vanuit het plaatsje Eretria in zo,n 25 minuten van het eiland Evia naar het vaste land vaart. Deze keer geen gedoe met achteruit erop, nee gewoon op de PSD manier. We bereiken de camping in Athene al vroeg in de middag. Installeren ons en voorzien van de uitgebreide info van de camping receptie bereiden we ons bezoek aan de stad voor. ’s Morgens met de bus in 20 minuten naar het metrostation vanwaar we binnen een viertal stops midden in het centrum staan. We vinden de 1e halte van de Hop On hop off bus en kunnen van start. We rijden, zoals gebruikelijk in een ons onbekende stad, eerst de gehele route zodat we de stad wat leren begrijpen en ons kunnen oriënteren. Veelal krijg je naast de hoogte punten waar de bus stopt ook een heleboel fraais van de stedelijke gebouwen te zien. Dat nu (en die conclusie hadden we beiden onafhankelijk van elkaar) was een tegenvaller. De straten waardoor de bus zijn route had werden meestentijds ontsiert door betonnen woon/of kantoorblokken waar met geen mogelijkheid enig fraais was te ontdekken. Ook de sightseeing punten brachten ons, vanuit de bus gezien, nog niet echt in extase. Maar goed nog een dag te gaan en dan maar eens starten met het belangrijkste item wat gezien moet worden: de Akropolis. En jawel, als we daar de andere dag naar boven zijn geklommen is daar dan toch het ‘wauw’ gevoel. Groots en een prachtig uitzicht over de stad. Vervolgens wandelen we de wijk Plakia in. Kronkelige straatjes voeren ons van de berg naar beneden. Op de trappen en trapjes veel restaurantjes die hun tafeltjes op ingenieuze wijze trapsgewijs hebben opgesteld. We stoppen er bij één en laten ons adviseren een schotel met diverse voorgerechtjes te nemen. De patron zegt erbij dat 1 schotel voldoende is voor twee personen. Wel dat klopt, allerlei lekkers peuzelen we weg en voldaan trekken we verder de wijk in. Gezelligheid ten top in de straatjes en als we dan uiteindelijk ook nog de wijk Monastirakie bereiken (vlooienmarkt door diverse straatjes) is ons eerste, te snelle, beeld van Athene geheel bijgesteld!

• 14 Mei 2014 - 09:01

Tien:

klinkt goed, ben benieuwd naar de foto's..x

• 14 Mei 2014 - 11:14

Tien:

over iets te snel gesproken..haha.x

• 15 Mei 2014 - 18:22

Wilco:

Wat geweldig daar, super foto's.