’t Is wel een opluchting…. - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu ’t Is wel een opluchting…. - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

’t Is wel een opluchting….

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

05 Juni 2014 | Griekenland, Kastrákion

Al heel veel weken komen we hem tegen. Waar we ook aankomen, zodra we rondkijken is’tie er weer. Je kunt er werkelijk niet omheen. Soms denken we; in deze nieuwe omgeving zal hij zich waarschijnlijk niet thuis voelen maar nee hoor, ook daar is hij prominent aanwezig. Als je al denkt; ik doe net of ik hem niet zie is er altijd wel een ondersteunend bill board dat je op zijn aanwezigheid attent maakt. Goed na enkele weken weten we niet beter en accepteren we maar dat hij er nu eenmaal is en proberen zo goed en zo kwaad als dat gaat hem te vriend te houden. Over wie heeft hij het nu, zo denk u waarschijnlijk. Wel ik zal duidelijk zijn ik heb het over de EMMER. Nee niet Fred, die is bij mijn weten allang hemelen, nee de emmer in elk Grieks toilet. Dat is een emmer die te vergelijken is met holle bolle Gijs in de Efteling: Papier Hier!! Want dat is het gebruik in Griekenland, goed de billen poetsen en dan papier in de emmer. Het vergt oefening dames en heren. Het is ons nu eenmaal niet met de paplepel in gegeven. Nou ja, natuurlijk wel dat je daarom op enig moment naar het toilet moet maar dan leren wij: goed billen poetsen en verdwijnen er rollen closetpapier in de WC. Zo niet hier. Bang voor verstopte rioleringen groeien de kindjes hier op met de EMMER en hebben derhalve natuurlijk de benodigde behendigheid ontwikkeld. Ons lukt het inmiddels ook redelijk maar groot was en is de opluchting nu wij op de laatste twee standplekken geen emmers meer ontwaren!

• 06 Juni 2014 - 20:17

Nel:

Ja, het is afzien op zo'n rondreis! Bij mijn zeker weten is Fred nog spring levend (dit jaar 80 ) groetjes uit Goes

• 08 Juni 2014 - 23:49

Tien: