Lekker kippetje…… - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Lekker kippetje…… - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Lekker kippetje……

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

26 Oktober 2014 | Portugal, Lagos

Nee, ik heb het niet over de buurvrouw. Gisteren bedenken we dat we ons gemak er maar van nemen. We besluiten ons een kant en klare kip piri-piri aan te schaffen bij de Intermarché. We hebben nog een lekkere meloen en wat ham als voorgerecht dus moet dat ’s avonds wel lukken. Eerst dus maar eens richting de winkel getogen teneinde het verlangde aan te schaffen. Bij de kassa aangekomen zoek ik in alle broekzakken maar tref daar geen portemonnee aan. De nog los in de broekzak zittende munten bieden geen oplossing dus; boodschappen kar bij de dames van de receptie in bewaring geven en even op en neer om wat wettig betaalmiddel op te halen. Ondertussen heb ik bedacht; ik neem nog een extra kipje, gemakkelijk voor zondag ook.’s Avonds stop ik een jacked potato in de oven (aardappel in alufolie) snij wat komkommer en tomaat en smullen maar van ons kipje. Na afloop breng ik het afval naar de daartoe bestemde bak en maak van de gelegenheid gebruik nog even een sanitaire stop te doen. Jeanne ruimt ondertussen de tafel af. We zitten een beetje na en plots zeg ik; o ja ik moet het andere kipje nog even in de koelkast doen. Ik kijk naar de keuken, zie geen zak met kip meer, kijk Jeanne aan en vraag heb jij die al opgeruimd. Ze kijkt me glazig aan en schiet dan in een onbedaarlijke lach. U raad het; daar waar normaal gesproken de gang naar de afvalemmer meestentijds aan mij voorbehouden is, is mijn lief plotseling in actie geschoten en heeft, in de gedachte dat het zakje kip afval bevat, dit vervolgens, letterlijk achter mijn rug om, in de afvalcontainer gemikt! Dag lekker kippetje!!

  • 26 Oktober 2014 - 12:26

    Nel:

    Ach wat jammer nou, maar je was ook wel laat met de kip in de koelkast te doen, (sprak ze bestraffend.)
    O, ja ook nog graag de temperatuur van de oven en de tijd van het bakken van de aardappel erbij! Liefs en groetjes uit Goes

  • 26 Oktober 2014 - 18:42

    Piet En Jeanne:

    Al met al is het best een spannend verhaal zo. We dachten eerst; zakkenroller! Ook in Portugal komen ze voor naar we menen. Ten tweede: maar goed dat de kip in de kliko is beland, een samonel zit er bij 30 gr zo op. Jeanne heeft onbewust de juiste beslissing genomen, Ha, Ha. Zo kun je nog alle kanten op om een en ander naar juiste waarde te schatten.
    Als het nu verorberde kippetje voor herhaling vatbaar is, de volgende keer beter zullen we maar denken.
    Blijf fijn genieten op jullie stekkie en we volgen de verder ontwikkelingen.

  • 27 Oktober 2014 - 08:22

    Nel:

    Bedankt, dat was wat je noemt op m'n wenken bediend. Ik ga hier zeker gebruik van maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 294980

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: