Lekker kippetje…… - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Lekker kippetje…… - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Lekker kippetje……

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

26 Oktober 2014 | Portugal, Lagos

Nee, ik heb het niet over de buurvrouw. Gisteren bedenken we dat we ons gemak er maar van nemen. We besluiten ons een kant en klare kip piri-piri aan te schaffen bij de Intermarché. We hebben nog een lekkere meloen en wat ham als voorgerecht dus moet dat ’s avonds wel lukken. Eerst dus maar eens richting de winkel getogen teneinde het verlangde aan te schaffen. Bij de kassa aangekomen zoek ik in alle broekzakken maar tref daar geen portemonnee aan. De nog los in de broekzak zittende munten bieden geen oplossing dus; boodschappen kar bij de dames van de receptie in bewaring geven en even op en neer om wat wettig betaalmiddel op te halen. Ondertussen heb ik bedacht; ik neem nog een extra kipje, gemakkelijk voor zondag ook.’s Avonds stop ik een jacked potato in de oven (aardappel in alufolie) snij wat komkommer en tomaat en smullen maar van ons kipje. Na afloop breng ik het afval naar de daartoe bestemde bak en maak van de gelegenheid gebruik nog even een sanitaire stop te doen. Jeanne ruimt ondertussen de tafel af. We zitten een beetje na en plots zeg ik; o ja ik moet het andere kipje nog even in de koelkast doen. Ik kijk naar de keuken, zie geen zak met kip meer, kijk Jeanne aan en vraag heb jij die al opgeruimd. Ze kijkt me glazig aan en schiet dan in een onbedaarlijke lach. U raad het; daar waar normaal gesproken de gang naar de afvalemmer meestentijds aan mij voorbehouden is, is mijn lief plotseling in actie geschoten en heeft, in de gedachte dat het zakje kip afval bevat, dit vervolgens, letterlijk achter mijn rug om, in de afvalcontainer gemikt! Dag lekker kippetje!!

• 26 Oktober 2014 - 12:26

Nel:

Ach wat jammer nou, maar je was ook wel laat met de kip in de koelkast te doen, (sprak ze bestraffend.)
    O, ja ook nog graag de temperatuur van de oven en de tijd van het bakken van de aardappel erbij! Liefs en groetjes uit Goes

• 26 Oktober 2014 - 18:42

Piet En Jeanne:

Al met al is het best een spannend verhaal zo. We dachten eerst; zakkenroller! Ook in Portugal komen ze voor naar we menen. Ten tweede: maar goed dat de kip in de kliko is beland, een samonel zit er bij 30 gr zo op. Jeanne heeft onbewust de juiste beslissing genomen, Ha, Ha. Zo kun je nog alle kanten op om een en ander naar juiste waarde te schatten.
    Als het nu verorberde kippetje voor herhaling vatbaar is, de volgende keer beter zullen we maar denken.
    Blijf fijn genieten op jullie stekkie en we volgen de verder ontwikkelingen.

• 27 Oktober 2014 - 08:22

Nel:

Bedankt, dat was wat je noemt op m'n wenken bediend. Ik ga hier zeker gebruik van maken!