In voorbereiding - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu In voorbereiding - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

In voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

15 April 2016 | Nederland, Middelburg

Na wikken en wegen nemen we een besluit: we gaan (na ruim een jaar) weer reizen. Waarom het ‘even’ heeft geduurd voor we weer op pad gaan? Dat lag een aantal oorzaken waarbij leuke en minder leuke. Laat ik jullie even in vogelvlucht meenemen. Terug gekomen eind maart 2015 begon voor ons een drukke periode. Wat is het geval. Toen we in december/januari thuis waren voor de feestdagen hebben wij en passant een appartement gekocht. Ja, u snapt het, we worden ouder Mama en wat wil je dan; dicht bij de stad en het openbaar vervoer wonen! De te koop staande stulp voldeed hieraan dus de beslissing was snel genomen. Toen we weer thuis waren vervolgens alles in orde gaan maken voor de verkoop van ons huidige honk. Tuin en huis gereed maken voor de fotograaf die de sfeerplaatjes komt schieten en overleggen met de makelaar over de verkoopstrategie. Dat we de juiste uitgangspunten hadden gekozen blijkt, want drie weken nadat we in verkoop staan hebben we een (enthousiaste) koper. Dat geregeld hebbende; gesprekken met onze interieur adviseuse en overleg over verbouwing en inrichting. Sanitair, tegels, overleg met aannemer en nog zo wat diensten, kortom lekker bezig. Maar, wanneer we dan op 1 mei de sleutel krijgen zijn we klaar voor de start. De dames storten zich op het verwijderen van de toplaag van het vinylbehang waarna wij mannen (Hans en Hans) ons een aantal dagen vermaken met stoommachines om de rest van het spul van de muren te halen en de bestaande keuken te slopen. Als dat gebeurt is kan de tweede week van mei de aannemer aan de slag. Slopen, puin ruimen en weer opbouwen. Afspraak is dat uiterlijk 1 juli de aannemer klaar zal zijn. (dit mede i.v.m. verhoging van de BTW op arbeid per 1 juli ) en ja hoor, exact op tijd wordt het geheel opgeleverd! Ondertussen heeft andere Hans het geheel fris geschilderd (ik mag hem helpen met het ‘domme” werk) vervolgens de boel stofferen en op 24 juli de verhuiswagen voor de deur. De maand augustus en september is bedoeld om te genieten van ons uitzicht en de zon op beide balkons. In oktober willen we eigenlijk weer op pad maar dan Geht’s Loos. Ik doe nog even mee aan een bevolkingsonderzoek. Helaas is het gevolg een nader onderzoek waarvoor vervolgens kennelijk 2,5 maand nodig is om dat uit te voeren en tot een (gelukkig positieve) uitslag te komen. Verder merk ik in de loop van december dat mijn actieradius te voet erg beperkt is. Eerst rust houden, dan maar eens foto’s nemen vervolgens neuroloog en fysio maar tot op heden geen positief resultaat. Ziedaar waarom onze camper gedurende een jaar in de mottenballen stond .

• 15 April 2016 - 20:24

Margriet En Aad:

Gefeliciteerd dat het onderzoek na de nodige spanning positief was! Nu maar hopen dat zon en beweging helend zijn. Zo te zien een mooie stek aan het water gevonden (zie een randje water) Veel geluk in jullie nieuwe huis en geniet van het warme zuiden!