Kek broekje…. - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Kek broekje…. - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Kek broekje….

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

25 April 2016 | Nederland, Middelburg

Nog niet zo heel lang geleden kijkt op een dag Jeanne bedenkelijk naar mij. Of liever gezegd, ze kijkt bedenkelijk net beneden mijn broeksriem. Ik doe net of ik de blik niet zie maar even later voel ik getrek aan mijn spijkerbroek ter hoogte van onderkant bil. Ik zeg wat doe je. Ze schud haar hoofd en trekt nu aan de zijkant van mijn been aan de betreffende broek. Weer schud ze haar hoofd en zegt : dit kan echt niet meer. Ik zeg onnozel: Wat kan niet meer? Waarop zij zegt: die broek. Hoezo niet, is mijn reactie; die broek is nog niet zo oud. Weet ik zegt ze maar dat ding past voor geen meter. Nou sputter ik, ik heb echt een W32L32 gekocht hoor. Ze kijkt me vertedert aan en zegt: ja achat dat weet ik maar er komt en tijd dat je geen regular meer moet kopen maar een slim fit. O ja, en waarom dan wel. Nou, komt er liefjes; als je wat ouder wordt, nee ik bedoel nog niet echt oud hoor, dan neemt de massa van zekere lichaamsdelen af. Bijvoorbeeld, de bovenbenen worden iets slanker en de billetjes zijn ook niet meer zo geprononceerd. Ter compensatie doet de natuur dan van voren wel wat terug maar daar heb je als broek weinig aan. Ik sta een weinig verbouwereerd te kijken maar slot van het liedje is dat ik meegetroond wordt naar een spijkerbroeken winkel. Na de nodige broeken te hebben moeten aantrekken wordt een exemplaar unaniem door mijn lief en de verkoopster goedgekeurd. Mijn mening doet er kennelijk verder niet zo toe maar ik mag de zinsnede: deze zit wel lekker en mooi hé schat, dan nog wel beamen. Goed, als we mandag jl. vertrekken voor onze reis zuidwaarts is mijn goed passende slim fit spijkerbroek gewassen en kan ik deze aantrekken. We rijden in België bij Gent op de rondweg rechteroever als mijn been, waar ik het gaspedaal mee bedien en natuurlijk de rem, een enigszins slaperig gevoel heeft. Nog een aantal kilometers verder is het slaperige gevoel over gegaan in een behoorlijk pijnlijker variant. Ten langen leste dusdanig dat mijn rechterbeen nog nauwelijks functioneert. Ik denk na, zie mijn houding achter het stuur: hoge zit, been in vrijwel haakse bocht op het gaspedaal, voel eens rond de knie en jawel hoor! Een slim fit pas gewassen spijkerbroek is niet om kilometers mee te maken. Je bloedsomloop wordt finaal afgeklemd!! Op de eerste de beste parking fluks van broek gewisseld en voila met oude, ruime, spijkerbroek probleem opgelost!