Dan toch Auray….. - Reisverslag uit Auray, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Dan toch Auray….. - Reisverslag uit Auray, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Dan toch Auray…..

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

30 September 2016 | Frankrijk, Auray

Na de kaart er nog eens te hebben bestudeerd denk ik het te weten. Het stadje waar Jeanne de tekening liet maken moet Auray zijn. We logeerden toentertijd in Carnac en Quiberon, plaatsjes die daar dicht bij liggen. We besluiten we rijden het stukje terug en doen zeg maar onze eigen memories. Ik toets een CP met maar 3 plaatsen in maar wel een die vlak bij het centrum ligt. Het geluk is met ons, nog 1 plek vrij. We parkeren en lopen door het stadje. Aangekomen bij de rivier weten we het zeker: hier was het! We steken de rivier over en zoeken onze weg door de kronkelstraatjes en dan zeg ik; daar is het Jeanne. Het winkeltje met daarboven het zoldertje waar de dame tekende is nog steeds galerietje en prenten winkel maar er is geen tekenende mevrouw meer. Tevreden dat we het hebben gevonden volgen we nog enige tijd de hermelijnroute (koperen blokjes in de bestrating met de afbeelding van een hermelijn) en zetten dan onze toer voort richting Quiberon. Op de landengte naar die plaats konden we toen nog vrijelijk met de auto over een stofpad (Zuid-Afrikaans) tot aan de duintjes rijden. Daar maakte ik een foto van Jeanne in een deel van haar bikini met op enkele plaatsen een paar flinke, nou ja zo flink hoefde toen ook weer niet, schelpen. Nu is alles voorzien van barrières en is er een mooi fietspad. Quiberon, toen nog een enigszins onooglijk dorp waar de veerboot naar Le Belle-Ile vertrok is nu een redelijk mondaine plaats met over veel vakantiewoningen. We rijden naar onze bestemming: Nantes. Tom geeft aan dat we er zo rond 17.30 aan zullen komen. Mooie tijd voor een drankje zo zeggen we. Alles gaat goed we slaan af richting centrum, nog slecht 900, geeft Tom aan en dan, op 750 meter staan we stil. Ooit al een uur en een kwartier over zo’n afstand gedaan? Nou wij nu wel dus. De camping waar we denken te gaan staan om eens wat zaken op te frissen enz blijkt volzet! Weer verbazen we ons over de drukte zo laat in het seizoen. Dat hebben nog niet vaak meegemaakt. Toch veel campers verkocht blijkt wel. We wijken uit naar de naastliggende CP en ook daar vinden we nog net een plaatsje. We staan en bezoeken morgen Nantes.

• 03 Oktober 2016 - 11:07

Nel:

Hoi, Na ons drukke maar gezellige weekend had ik weer tijd je blog te lezen ,en te bekijken. Grappig dat ik nu over Carnac las. Heel lang geleden stonden wij daar vier weken op camping La grande metairie, we bezochten toen ook Quiberon, ik kan me van die plaats niet veel meer herinneren, wel dat het heel mooi weer was al die weken. Liefs en groetjes uit een bewolkt Goes