Bijzonder restaurant...... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Bijzonder restaurant...... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Bijzonder restaurant......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

13 November 2016 | Portugal, Lagos

We gaan onszelf eens verwennen vandaag, zo zeg ik tegen mijn lief. Het is tenslotte zondag de dertiende. Ze kijkt me wat wazig aan, Heur hersentjes hoor ik kraken als ze aan het denken is wat er dan zo bijzonder is aan deze dag. Niks bijzonders hoor zeg ik, 't is gewoon een mooie dag. Onze keuze valt op een vrij nieuw trendy restaurant op het prachtige lange strand Maya praia. We arriveren en er is zowaar ruim keuze voor een zitplaats met mooi uitzicht over de zee. We krijgen de kaart aangereikt en zoeken een wijntje uit. Als de ober deze komt brengen vragen we of de cataplana de Tamboril die op de kaart staat kunnen bestellen. Hij schut zijn hoofd en zegt: allen op bestelling. Dat kunnen we billijken. In meerdere restaurants is dat gezien de wat lange bereidingswijze het geval. De ober gat wat anders doen terwijl wij ons nogmaals over de zeer uitgebreide kaart buigen. Moeilijk kiezen maar uiteindelijk weten we het: het wordt nu de zeeduivel spies. De ober keert weer terug aan onze tafel en vraagt of we het al weten. Jawel hoor zeggen we, we willen graag de spies. Hij kijkt ons aan of we niet helemaal goed bij ons hoofd zijn en zegt; kan niet, alleen vis die in de vitrine ligt. Zoals wij hem nu aankijken moeten we er inderdaad wel uitzien of we enigszins loco zijn. Ik zeg hoezo dat? Omdat wij alleen met verse vis werken en u dat dan kunt zien is zijn enigszins onbeholpen antwoord. Ik vraag hem of het dan wel handig is om de clientèle dan zo,n uitgebreide kaart voor te schotelen. Wellicht beter alleen een kaart met: vis alleen uit de vitrine? Het gaat hem een beetje boven het hoofd dus ik loop maar eens meer naar de viscounter. Er liggen enkele flinke Robalo,s, een mandje vongoles, een halve zalm en nog een onduidelijke al klaargestoomde vis. Ik zeg doe dan maar een Robalo. Enige tijd later komt hij met de vis aan tafel en verklaart dat die 55 euri gaat kosten. We schudden beiden ons hoofd en ik vraag om de rekening van de wijn en een kurk. Hij kijkt ons glazig aan maar komt even later met het gevraagde. Ik betaal, pak de fles, plemp de kurk erin en weg zijn we. Mochten jullie dus ooit in de buurt van Gaivota Branco komen, niet naar binnen gaan! O ja, ,t is goed gekomen hoor. Antonio verzorgde ons een super lekkere cataplana!

• 13 November 2016 - 19:36

Marren :

Haha, goedzo, respect!! Wat denken ze wel niet zeg!
    Wij gaan dat restaurant zeker overslaan.