Leuke laatste dagen..... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Leuke laatste dagen..... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Leuke laatste dagen.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

22 November 2016 | Portugal, Lagos

Vrijdag eind van de middag, we hebben ons net teruggetrokken in de camper, springt Jeanne op met de kreet hè, kijk nou!! Ik zie niet direct het onderwerp van de commotie maar die wordt snel duidelijk. Corian en Lonneke waren stiekum de camping opgereden, hadden zich geïnstalleerd en stonden nu voor onze deur. De begroeting is super leuk. Al snel zitten we gevieren in de camper en vliegen de reiservaringen en komische momenten daarin over tafel. We doen ondertussen een wijntje en nog eentje en proberen de leftovers van toostjes met enig onbestemde smeerseltjes. Die vallen gezien de onduidelijkheid over houdbaarheidsdatum niet geheel in de smaak en belanden in de afvalbak maar dat drukt de pret geenszins. We spreken af morgen gevieren wat highlights in de buurt te bezoeken. De andere morgen starten we met een wandeling over het strand van Praia Rocha in Portimao. Vervolgens doen we een bliksembezoek aan Alvor en dan, time flies, is het lunchtijd. We landen aan bij restaurant Chico Ze in Oxiadere. De tent zit zoals gebruikelijk weer bomvol met voornamelijk locals. We krijgen na enig geharrewar en veel sorry,s ons definitieve tafeltje. Brood, olijfjes en smeersels gevolgd door een karaf witte wijn. De bestelling is driemaal Robalo en een kippetje PiriPiri voor Jeanne. Nadat we een en ander verorbert hebben bekijken nog even de bijbehorende tuin annex openlucht museumpje en rijden vervolgens via de Pnt. de Piedade in Lagos en na een blik op het strandje van Luz terug naar de camping. Het is maandag eind van de middag als de lady,s zich uit komen laten zwaaien. Dinsdagmorgen vertrekken ze is het plan. Nu jullie er toch zijn zeg ik, kunnen we nog wel even een wit wijntje uitproberen wat ik toevallig net heb gekocht. De Fiuza sauvignon blanc uit de Tejo regio blijkt ze het best te bevallen dus, terwijl wij de chardonnay van het zelfde merk nuttigen, maken de dames, onder het gezellig uitwisselen van komische vertelsels, wetenswaardigheden en/ of onderwerpen van serieuzer aard, de fles sauvignon soldaat. We nemen hartelijk afscheid en hopen dat we in het voorjaar elkaar weer een keer tegen de respectievelijke lijven lopen. Het was een super leuke ontmoeting.
Vandaag dinsdag is het credo opruimen. Wel nog een keertje lunchen bij casinha do Petisco. Super lekkere bacalhau voor mij en gamabtjes voor Jeanne. Nog een beetje poetsen, auto wegbrengen en dan morgen camper richting de stalling en met de boemel naar Faro. Donderdag zijn we dan weer op Nederlandse bodem.

• 22 November 2016 - 16:53

Marren :

Gezellig he, oude bekenden tegenkomen. Wij wensen jullie een hele goede reis terug naar Nederland.
    Prettige december feestmaand en tot wederhoren.
    Groetjes
    Marjan&Marinus

• 22 November 2016 - 18:10

Elenes:

Leuk hè, onverwachte ontmoetingen! Ook wij hebben voorbereidingen getroffen voor de terugreis. Morgen geht 's los. Jullie zullen echter sneller weer op Zeeuwse bodem arriveren. Een heel goede vlucht en aankomst.

• 22 November 2016 - 19:31

Piet En Jeanne:

Nog een paar mooie dagen. En dan op naar het koude Hollandse winterweer. De 1e najaarsstorm hebben jullie net gemist, ha, ha.
    Ga fijn genieten van familie en vrienden, zij hebben jullie zeker gemist.
    Groet uit NB, Piet en Jeanne

• 23 November 2016 - 21:18

Corian En Lonneke:

beste jeanne en hans,

inmiddels 3 campings verder in 2 dagen (!) kijken we met veel plezier terug op 'jullie' plekje en onze ontmoetingen. ondanks dat bij ons de fles altijd halfvol is begrijpen wij nu dat we de fles halfleeg hebben achtergelaten.,,
    op een voor jullie voorspoedige thuisreis, fijne feestdagen en wie weet tot spoedig ziens!

lieve groet, cor en lon