Typisch Britisch.....? - Reisverslag uit Keswick, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Typisch Britisch.....? - Reisverslag uit Keswick, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Typisch Britisch.....?

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

08 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Keswick

We rijden via een prachtige route richting Keswick, een plaatsje aan een van de meren van het Lake District. We arriveren daar rond 13.00 uur en komen in een file voor een camping terecht. Ik loop richting de ingang en kom daar een medewerkster tegen. Op mijn vraag of er misschien een groep is gearriveerd zegt ze: nee hoor, altijd rond deze tijd staan er veel gasten te wachten maar we werken de file zo vlug mogelijk weg hoor. Inmiddels heb ik een bord gezien dat new arrivals pas na 13.00 uur welkom zijn dus vandaar. Jeanne gaat richting receptie om in te boeken en komt na enige tijd enigszins wit rond de neus terug. Weet je wel wat dit kost zegt ze. Ik raad dat het wellicht wel 28 pond is. Nee hoor zegt ze 38.50. Ik vraag of ze dat wel zeker weet. Jawel hoor. Goed we worden binnen gelaten en naar een plek gedirigeerd. We installeren maar ik vermoed een foutje in de rekening, zoek naar gegevens van de betreffende camping en: dit klopt niet. Ik spreek een vriendelijke medewerkster aan en jawel, ze geeft me gelijk, een foutje. De korting van onze tijdelijk lidmaatschap is niet verrekend en word alsnog met veel excuses in mindering gebracht. We kijken nog eens rond en verbazen ons, niet voor de eerste maal, over de vormgeving en voorzieningen op deze campings. Alles glad geschoren, veel verharde plaatsen met daartussen gras en geen enkele boom of struik tussen de percelen. In dit geval, een camping met 250 plaatsen, is er een toilet gebouw met om precies te zijn voor de heren: drie toiletten 3 urinoirs, 4 af te sluiten wastafel hokjes en 4 douches. Bij de dames is het, behoudens de urinoirs niet beter. Moet je je voorstellen: 250 plaatsen x voorzichtig 2,5 persoon! Wanneer ben je dan aan de beurt om te douchen?? Plus punt: er lopen hier dus gewoon fazanten tussen de caravans door, leuk toch!

• 09 Mei 2017 - 19:07

Nel:

En dan was de vorige camping juist zo opvallend groen, wat een verschil! De foto's van de omgeving zijn in ieder geval erg mooi! Liefs en groetjes uit Goes ( Fazant schijnt ook lekker te zijn!)