Richting Aberdeen….. - Reisverslag uit Banchory, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Richting Aberdeen….. - Reisverslag uit Banchory, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Richting Aberdeen…..

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

23 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Banchory

Na wat boodschappen in de plaatselijke Tesco te hebben ingeladen rijden we richting Aberdeen. Het is een rit door golven landschap. We zijn duidelijk aan het afzakken uit de highlands. Als we ’s middags in de buurt komen van onze bestemming bezoeken we eerst het Crathes Castle. We wandelen de mijl richting kasteel door een prachtig bos met veel reusachtige bomen. Veel douglas sparren, Yellow pine en nog wat Canadese en Amerikaanse soorten waaronder zelfs een joekel van een sequoia. Nog maar een jonkie overigens want nog maar zo’n 250 jaar oud en die dingen worden er wel 1000 heb ik me laten vertellen. Het kasteel gaan we niet in maar wel in de overzichtelijke tuinen. Bloemenpracht laat nog een beetje op zich wachten maar er is al genoeg te zien en beleven. We vervolgen ons laatste kilometers en belanden op een Caravan en motorhome camping in Banchory. We hebben de bedoeling om dinsdag met de bus richting Aberdeen te gaan maar aan het eind van de dag komen we tot de conclusie een dagje vrij te willen. Ik heb enkele vingerknokkels die heftig rood opzwellen dus eerst maar eens wat pilletjes slikken en rustig aan doen. De andere morgen gaat het al stukken beter en met het mooie weer doen we toch maar even een wandelingetje. Ik heb op een mijl of drie een brug over een riviertje gespot waar je springende zalm zou kunnen zien. We gaan op pad en na ruim een uur komen we er aan. Geen zalm te zien laat staan springende!. Dan maar even een verfrissing in het naast liggende cafeetje. Had je gedacht; gesloten. Na twee en een half uur ploffen we bij ons home in een stoel in het zonnetje. Nu maar even luieren. Of nee, toch niet. Mijn ruitenwisserblad is kapot. En laat dan nu een onderdeel zijn wat je hier echt wel nodig hebt. Een kilometer terug heb ik een soort van garage gezien. Na een biertje te hebben genuttigd loop ik daar maar even heen. Een monteur denkt het beoogde blad niet te hebben maar wijst me een morsig kantoortje waar ik een zeker zo morsige George tref. Nee niet die van Mildred. Die was hier heilig bij. Hij kijkt naar het blad en schut het wijze hoofd. Heeft ie niet. Ik loop terug via de garage waar de jonge monteur vraagt of het gelukt is. Ik antwoord ontkennend waarop hij zegt: maar hij kan het wel bestellen. Ik loop dus weer naar het kantoortje en stel George de vraag. Ja dat kan hij wel. Hij pakt de telefoon, zegt daarin dat het gaat om een Fiat ducato van 2011 vraagt aan mij 1 of 2 (2 natuurlijk) en zegt tegen mij; morgen zijn ze er. Ik loop fluitend weer een kilometer terug en bedenk me dat er wel erg veel soorten ruitenwissers zijn en of dat met die summiere gegevens wel goed komt. Bij de camper aangekomen denk ik slim te zijn en wissel het blad van de bijrijder naar mijn ruitenwisser. En dan valt het mij op: de ene is korter dan de andere. Ik google maar eens even en ja hoor ik vind de bladen. Het zijn sets in dit geval van 55 en 65 cm en voor linkse bestuurder. Dat gaat niet goed vrees ik. Ik tijg weer maar richting de garage. Ik kom George tegen en laat hem de gegevens zien en ja hoor hij brabbelt dat het allemaal wel in orde komt, noteert niks en is verder druk met andere bezigheden. We gaan het zien maar eerst morgen maar een naar Aberdeen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Banchory

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 294891

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: