Vals beschuldigd en geografische kennis.... - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Vals beschuldigd en geografische kennis.... - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Vals beschuldigd en geografische kennis....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

02 Oktober 2017 | Frankrijk, Chalon-sur-Saône

Vals beschuldigd van het maken van ongekende herrie, dat heb ik de wegenbouwers inderdaad. Wanneer ik namelijk ,s morgens rond de camper loop zie ik dat de werkzaamheden van de wegenbouwers toch redelijk ver van onze sta plek vandaan zijn. Maar dan zie ik het. Op anderhalve meter achter de camper staat een afscheiding en achter die afscheiding ligt een blok landbouwgrond. En wat stond daar gisteren nog op? Inderdaad mais! En wat staat er nu: een stoppelveld. De boer heeft bedacht vanmorgen zijn huis hoge hakselaar uit de schuur te halen en effe dat blokje 'er af' te rijden. En dat nu maakt een leven als een oordeel als dat ding bijna je huisje in rijd!
Goed we brengen zus Miny weer thuis, halen het fietsje van Jeanne op in Schijndel en rijden dan richting België. Tot aan St Truiden gaat dat goed maar aangezien ik al mijn wegenkaarten heb vergeten mee te nemen en ik vervolgens van mening ben dat TomTom mij gaat laten omrijden via van alles en nog wat neem ik het heft in eigen handen. Hierbij vertrouw ik op mijn kennis van België op gedaan met het uitzetten van vele binnendoor motorrijden. Dat nu gaat even mis. Als ik denk dat Tienen de te volgen route is blijkt weldra dat ik mij vergist heb in de volgorde van enkele plaatsen. Resultaat is dat we een uur langer bezig zijn om de gewenst CP in Han te bereiken maar zo rond borreltijd is dat dan toch gelukt. ,s Avond start het met een fikse onweersbui om vervolgens de hele nacht en ook de dag daarna te blijven regenen. Na wat boodschapjes bij de Spar en een hoestdrankje bij de farmacie te hebben gehaald vertrekken we dan maar voor de volgende etappe. Mooie route binnendoor naar Bouillon en van daar richting Verdun en via Bar Le Duc naar een CP in een klein dorpje niet ver na St. Dizier. Daar zien we eind van de middag na een hele dag regen/ miezer het zonnetje nog even. De volgende morgen vervolgen we onze route via meestentijds D wegen. We rijden in gebieden waar je behoudens verstilde dorpjes/ gehuchten weinig beweging ziet maar het landschap steeds prachtig. Zo bereiken we de CP van Civry dicht bij Chalon Sur Saône. Hier loop een Voie Verde waar we morgen als het weer het toelaat de fietsjes zullen uitproberen.

  • 02 Oktober 2017 - 09:18

    Els:

    Leuk omgereden, maar gelukkig op tijd (borreltijd) ter plekke.
    Nu Jeanne weer op de fiets. Veel plezier!

  • 02 Oktober 2017 - 14:08

    Hans En Elly:

    Hallo luitjes
    Fijn te lezen dat jullie weer op weg zijn.
    Ook wij zijn weer "on the Roda again".
    Vandaag naar een CP in Saran even boven Orleans.
    Morgen verder richting Bordeaux.
    Daarna de Pyreneen voorbij naar de Portugeese grens.
    We wensen jullie een fijne en veilige reis met veel zon in het zuiden
    Gr. Elly en Hans

  • 03 Oktober 2017 - 23:35

    Sjaak:

    Nou ja zeg.
    Hoeveel keer ben je wel niet in Han geweest?
    Tot zover dezelfde route die wij deze zomer ook hebben gereden.
    Veel plezier. Gr. Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chalon-sur-Saône

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 294976

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: