Van kapper en Cadiz.... - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Van kapper en Cadiz.... - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Van kapper en Cadiz....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

21 Oktober 2017 | Spanje, El Puerto de Santa María

Dat plan van die kapper is goed gelukt, Cadiz helaas niet. Zodra we zijn gearriveerd in El Puerto de St. Maria haal ik mijn fietsje uit de berging en rij richting het dorp teneinde mijn kapper te zoeken. Snel gevonden maar.... ja natuurlijk, ik ben veel te vroeg. Pas om 16.30 ben ik weer welkom in de kapsalon zo staat op de deur te lezen. Dan maar ff terug voor een kopje thee. Om kwart over vier stap ik weer op de fiets want, zo is mijn slimme plan, dan sta ik voor de deur als die van het slot gaat. Ik ben er inderdaad een vijf minuten tevoren en sta voor de deur te wachten tot die van het slot wordt gedraaid. Enkele minuten later komt er een oudere heer met een sleutel in zijn hand. Ik denk dat zal de kapper zijn. Tot mijn verbazing gebruikt hij geen sleutel maar stapt zo de kapperszaak binnen. Ik volg en wat blijkt, er zitten al twee klanten in de stoel en worden door een tweetal kappers onderhanden genomen. De heer voor mij is dus hun derde klant en ik de vierde. Ik kijk eens op de klok die er hangt en dan op mijn horloge. Ah, in snap het, mijn horloge loop een minuut of 6 achter!! Maar, na ruim een half uurtje sta ik gedegen geknipt weer buiten. De volgende morgen fietsen we richting de Aldi die ik gisteren heb gespot. Hoewel het een mooi vrijliggende fietspad is. Lijft Jeanne toch regelmatig een beetje achter. Moet zeker weer wennen denk ik. Ze klaagt dat de fiets niet echt lekker ondersteund maar ik denk er het mijne van. Hier en daar wandelende families op het fietspad. Dat zal het wel zijn denk ik als ze weer ver achter me aan fietst. Op de camping aangekomen blijkt ze dood moe. Ze wil dan ook niet meer fietsen richting de volgende haven zoals ik voorstel. De fiets doet het niet goed zegt ze. Ik pak haar fiets zo van, ik zal wel eens laten zien dat het ding het doet. Na een paar honderd meter me in het zweet te hebben getrapt moet ik toegeven dat er iets niet in de haak is. De achterrem schijnt te strak te zijn afgesteld. Als ik dat euvel na overleg met de dealer heb opgelost is het probleem nog niet verholpen. Nog maar eens bellen met de leverancier maar wat we ook proberen, de motor ondersteund niet. Zo zijn we dus tot half de zaterdagmiddag bezig en schiet ons bezoek aan Cadiz er bij in. Afspraak is dat ik maandag zal worden gebeld door de monteur van Shinga. Maar hopen dat we het probleem dan kunnen oplossen.

• 23 Oktober 2017 - 17:20

Marjorie:

Ach arme Jeanne, ik zou zijn afgestapt. Knap hoor dat je hebt volgehouden. Gelukkig is het lekker vlak daar, dat scheelt in elk geval.

• 25 Oktober 2017 - 07:30

Marren :

Niet leuk die fiets. En de kapper.......we zeiden toch dat je die nog helemaal niet nodig had haha!