Diervriendelijk........ - Reisverslag uit Espiche, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Diervriendelijk........ - Reisverslag uit Espiche, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Diervriendelijk........

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

02 Maart 2020 | Portugal, Espiche

Ik weet nog dat toen wij onze eerste camper gingen zoeken en daarom natuurlijk weken allerlei sites bezochten die hun handelswaar aanprezen, er bij de lovende beschrijvingen over de kwaliteit en uitrusting van de betreffende camper immer een zinsnede stond; ‘nooit in gerookt en geen huisdieren in geweest’.
Dat nu lijkt in de huidige tijd, voor wat betreft het laatste deel van de beschrijving, geen echte aanbeveling meer te zijn. Hoezo? Welnu er kan vrijwel geen camper of caravan aankomen of er komt of komen wel een of meerdere huisdieren uit huppelen. Was de trend eerst dat het een hond betrof, nu gaat het vaak om een paar honden of hondjes maar ook steeds meer een kat of katten. Zeker de overwinteraars gaan niet meer zonder hun huisdier op stap. Nu is het hier in de Algarve gelukkig meestentijds goed weer maar nu het toevallig enkele dagen iets minder is en het huisbeest toch moet worden uitgelaten vraag ik me wel af, terwijl ik kijk naar een buscamper waar een nogal grote Berner Sennen bij hoort, hoe het dan ruikt in het busje als die nat geregend binnen komt. Ik vermoed als een volgepakte lijnbus in Nederland op een regendag.

• 02 Maart 2020 - 09:52

Willy:

Helemaal mee eens. We hebben altijd een hond gehad maar toen de laatste overleed niet meer aan begonnen. En zo lang we camperen gaan we dat ook niet doen. De ruimte in een gemiddelde camper is veel te klein naar ons idee om samen met een hond (niet zo’n klein ..) te slapen. Je wil toch al die geluiden en geuren niet in je camper hebben. En daar komt bij dat je ‘gebonden’ bent onderweg. Maar goed, menigeen die er anders over denkt gezien het grote aantal honden dat tegenwoordig meereist. En of die hond dat ook leuk vindt?? Wij hebben onze twijfels. Een hond gaat altijd enthousiast mee maar als je het kon vragen dan weet ik het niet hoor. Wellicht als ‘bewaking’. Kun je ‘s nachts net zo goed een grote drinkbak buiten zetten

• 02 Maart 2020 - 10:14

Peter:

Helemaal mee eens, ook met de reactie van Willy. Maar ik ken ook camperaars die muizen als huisdier hebben......

• 02 Maart 2020 - 11:00

Marren :

Één Benner Sennen, wij stonden in een campingstraatje met een camperaar met 3 van die joekels. Verschrikkelijk, ze waren maar bezig met uitlaten en voor de rest zaten ze bij de camper, totaal gevangen door hun honden.
    Wat een ellende. En het ergste van de meeste hondenbezitters vinden wij nog het uitlaten van die beesten op de camping. Te lui om de camping af te lopen, daarbij nog zielig voor die honden ook want aan lichaamsbeweging komen ze niet toe. Om maar niet te spreken van het onnodige geblaf, hahaha je merkt wel, wij zijn dol op die gasten.
    Fris ook als je op een plekje aankomt en er ligt een uitwerpsel van de hond van de vorige vakantieganger. Brrrrrrr, zo ga je kampeerders met honden met argusogen bekijken.

Trouwens, het drinkbakidee is ingenieus.
    Veel plezier nog, doeiiiiiiii!!!!!