Stafke…..* - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Stafke…..* - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Stafke…..*

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

11 Februari 2014 | Portugal, Cabanas de Tavira

Wanneer ik op een avond richting het sanitair gebouw loop staat er een oudere jongere richting de sterren te kijken. We zeggen elkaar good evening en ik vervolg mijn weg. Terug van mijn sanitaire stop staat de man, nog steeds omhoog kijkend, er nog. Ik kijk even met hem mee, waarop hij zegt, naar boven wijzend: dat is mijn televisie. Is het een beetje goed programma vraag ik hem. Ja zeker zegt hij en terwijl hij nog een fikse slok uit een kartonnen literpak wijn neemt, krijg ik uitleg over allerlei sterren en sterrenstelsels tot en met de kleine en de grote beer toe. We wisselen nog wat weetjes over sterren uit waarna ik hem vraag waar hij vandaan komt. Uit België is het antwoord. Wel zeg ik, dan kunnen we de conversatie wel in het Nederlands voortzetten lijkt mij. En dat kon. Nu had ik hem al eerder gesignaleerd en gezien dat zijn onderdak een klein puptentje is en dat hij de beschikking heeft over een fiets. De meest logische vraag leek mij dan ook: ben je op fietstocht? Maar nee, de reden van zijn aanwezigheid hier heeft een geheel andere oorzaak. Er volgt een verhaal over een echtscheiding gevolgd door een mislukt horeca ondernemerschap en als gevolg daarvan even een time out wat België betreft. Waarom ben je nu juist hier, zo vraag ik. Het blijkt dat hij van een bezoek enkele jaren geleden de oude patron van de camping goed kende. Dus leek het hem logisch hier eens om te zien voor een job. Helaas; die patron is inmiddels overleden dus…. geen job. Maar zoals je kunt raden, Stafke is een optimist dus als ik hem tegenkom roept hij steevast dat hij weer een afspraak heeft voor misschien en jobje. Maar voorlopig zie ik hem nog meestentijds op het terras aan een koffietje (of iets straffers) zitten dus hebben de sollicitatie gesprekken kennelijk nog niet het gewenste effect. En jawel, enkele dagen geleden loop ik Staf (hij in een licht benevelde staat) weer tegen het lijf. Het blijkt dat een telefonade naar België niet het gewenste financiële resultaat heeft gebracht en gezien de vrijwel ledigheid van zijn beurske er niet anders op zit dan terug te keren naar zijn vaderland. Een bevriend echtpaar is zo goed een Ryanair ticket voor hem te regelen wat ik vervolgens voor hem uitprint en aldus eindigt helaas binnenkort het Portugese avontuur voor den Staf.

*Staf is een gefingeerde naam, de echte naam is bij de schrijver dezes bekend.

  • 12 Februari 2014 - 10:54

    Nel:

    Misschien kun je later nog eens naar het verloop van zijn zoektocht in formeren. Liefs en groetjes uit Goes, waar het momenteel zonnig is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Cabanas de Tavira

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 295361

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: