Het eiland over….. - Reisverslag uit Eretria, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Het eiland over….. - Reisverslag uit Eretria, Griekenland van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Het eiland over…..

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

08 Mei 2014 | Griekenland, Eretria

Aangekomen op het eiland hebben we geen zin erg ver te rijden; dat is voor morgen. We vinden een camping op weinig kilometers van de pont en ….. een droomplek is ons deel. We zijn de enige gasten en staan met onze snufferd pal aan zee. We slapen in met het geruis van de zee en worden wakker met een prachtig blauwe lucht en een aangenaam zonnetje. Ik check de motorolie en zie uit mijn ooghoek dat het koelwater reservoir (althans ik denk dat het dat is) op een minimale stand staat. Oké even lezen; daar staar bijvullen met spul. Oké dat kan ik wel denk ik. Nog even kijken. Oeps, hoe ga je iets bijvullen waar je net de dop van het reservoir kunt draaien; die vervolgens 50 cm naar achter zit en dan met 2 cm speling ongeveer klem zit onder het dashboard???? Belachelijk dus maar ja daar heb ik niks aan. Ik leg mijn mannelijk probleem uit aan Jeanne (natuurlijk alleen om de belangrijkheid van mijn aanwezigheid te benadrukken) waarop ze zegt: ‘je zou misschien iets met zo’n Glassex spuitbus kunnen doen. Ik lach enigszins meewarig en zeg; dan kom ik er echt nog niet bij hoor! Maar… het idee is er wel en neemt in mijn hoofd vorm aan. Bij toeval zien we net buiten een dorp een supermarkt en… laat nu aan de overkant van de weg een soort van bouwmarkt zijn. Kom zeg ik; jij boodschapjes doen en dan gaat ik nog even ’kwarweien’. Ik loop door het magazijn heen en heb (voor bekenden hooguit dan in de pasquasi in Wellin) nog nooit zo,n uiteenlopende hoeveelheid ongesorteerde materialen bij een gezien. Ik dwaal rond terwijl er allerlei locals complete waslijsten spul bestellen en jawel; ik vind het. Wat dan, hoor ik jullie denken, wel; een soort drukplantenspuit met rechte tuit en een daarop voortreffelijk passen de plasticslang waar ik een metertje vanaf laat snijden. Helemaal in mij nopjes ben ik dan vervolgens als ik in een naburig dorp bij de plaatselijke benzinepomp ook nog eens kant en klare koelvloeistof scoor. Kortom: super!!! O, ja, zou ik bijna vergeten te vertellen over onze trip over het eiland. Schitterende route tot hoogtes waar de sneeuwgrens, gezien de daar aanwezige markering stokken, ruimschoots wordt overschreden, in één woord: GRANDIOOS!!!!

  • 09 Mei 2014 - 11:51

    Piet En Jeanne:

    Zo....zoals jullie daar zitten onder die palmboom, super.....
    Daar doe je het allemaal voor, die supermomentjes. Veel moois zal jullie nog te wachten staan. Blijf genieten, hier is het momenteel wat natter en frisser.
    Groet uit Brabant, piet en Jeanne

  • 09 Mei 2014 - 17:03

    Tien:

    ziet er heerlijk uit...x

  • 10 Mei 2014 - 14:22

    Nel:

    Ja, zo is het zeer zeker wel uit te houden, wat een schitterende plaats en foto's! liefs en groetjes uit Goes waar het al de hele dag regent met ook nog eens een harde wind, jullie zijn dus zeer te benijden!

  • 11 Mei 2014 - 20:55

    Niek:

    Hier wil ik ook heen !!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 295927

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: