Vervolg leien dakje....... - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Vervolg leien dakje....... - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Vervolg leien dakje.......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

26 Oktober 2021 | Spanje, Valladolid

Oke, dat is dus een gezegde voor iets geheel anders) 3 G op een smartfone en verdwijnende Google zoek gedoe en dan weer verdwijnt als je iets anders aanklikt. Grrrrr.... uiteindelijk vinden we een passend hotel met uitstekende keuken in Alencon. Vriendelijke ontvangst maar...... restaurant gesloten. Weet meneer een alternatief want restaurant noodzakelijk. Jawel, een Campagnile niet ver hier vandaan. Oké, doen we. We komen na drie keer een zoektocht te hebben uitgevoerd langs dezelfde rotonde uiteindelijk’ bij de laatste gribus die deze keten nog in gebruik heeft. Een soort motelachtig gedoe met een toch wel vriendelijke niet onknappe receptioniste die denk al alles aan haar receptie voorbij heeft zien trekken. Goed, we hebben een bed, voedsel dus wie heeft er nog wat te klagen. Nou.....ik zou zeggen....... ik ben de trotse bezitter van een voiture met CarPlay. Daar kun je de iPhone op aansluiten en bijvoorbeeld van de routeplanners gebruik maken. Ik kom er ,s avonds achter dat dit dus 10 gigbite aan data heeft opgeslorpt!!
Goed andere morgen, licht zonnetje, goede moed. De route is geruststellend rustig wat wel fijn is voor mijn lief. Een stopje voor een theetje en een stopje voor een hapje alles oké maar dan in de buurt van Tours ben ik even onoplettend. Nou niet echt, eigenlijk heel oplettend op een matrixbord boven de snelweg die mij, uiteraard in het Frans, waarschuwt voor naderende wegwerkzaamheden. Ik ben zo gefocust op deze melding dat ik niet door heb met hoge snelheid Tours binnen te rijden alwaar 90 km de limit is. Plots zie ik een lichtflits en realiseer me waarschijnlijk erg goed op de foto te staan. Dat wordt een vette prent!! We rijden welgemoed verder en discussiëren wie die prent gaat betalen., je moet toch ergens over praten niet waar. Plotseling het noodlot wilde ik zeggen, maar ik bedoel het noodweer toeslaat. Binnen 1 minuut
stort de hemel een zondvloed uit die al binnen een volgende minuut er voor zorgt dat er enkele auto,s op de kop langs de weg liggen. En nog enkele minuten later ons het spoor c.q. de weg weg totaal bijster is. Alarmlichten all overthe place, Jeanne roept stop ik wil er uit enig kan noch stoppen noch doorrijden maar het laatste moet om niet geheel geplet te worden door planerende auto,s voor, achter en naast ons. Na 10 bloedstollende minuten klaart het plots op en zien we aan de overzijde van de weg colonnes blauwe zwaailichten van hulptroepen. Kennelijk zijnde net aan de ontstane ravage ontsnapt want de volgende tientallen kilometers is er haast geen auto meer te bekennen.e stoppen maar eens voor een theetje en om op adem te komen en zoeken ons een passend hotelletje. Niet ver voorbij Bordeuax vinden we er eentje. Perfecte restaurant recensies. Ik toets het adres in en in het dorp aangekomen en na drie keer een rotonde (ja alweer) vinden we het. In mijn beste Frans verzoek ik een kamer maar helaas; complet. Weer maar verder op zoek en ja hoor na ongeveer een half uurtje en redelijk gaar vinden we een niet onaardig onderkomen. Met een glaasje wit uit onze wel goed werkend koelboxje en een stevige maaltijd met een super lekker toetje kunnen we deze dag besluiten. Inmiddels is duidelijk dat ik mijn beste blogvolgertjes bestookt heb met lege berichtjes waar voor excuus. Hopelijk werkt het nu, na het geheel overnieuw typen en hulp van een in Portugal verblijvende Wiskid, en krijgen jullie het tweede deel van ons verslagje wel te lezen!

  • 26 Oktober 2021 - 16:31

    Els:

    Zo gek. In het vervolgverslag staat bij mij alleen: (

    Klaar. Zijn wij de enigen?

  • 26 Oktober 2021 - 19:03

    Marren :

    Het is nog geen Halloween maar meer horror dan dit ga je aankomend Halloween weekend niet krijgen. Tjonge, wat een ellende en wat beangstigend dat noodweer.
    Respect Jeanne dat je niet als een gillende keukenmeid tekeer ging, hoewel, misschien ook wel hahaha. Ik zou het wel doen.
    En die flitser, ach, misschien is door het noodweer alles gewist.

    Hopelijk gaat de rest van de reis beter en er bestaat altijd nog een Booking.com. Kan je van te voren iets boeken, niet romantisch maar wel praktisch.

    Goede verdere reis.
    Ohja, en als jullie Salamanca halen neem dan Hotel Regio, naast de camping. Lekker eten en fijne bedden.

    See you
    Marjan&Marinus

  • 27 Oktober 2021 - 17:47

    Peter:

    Hoi Hans&Jeanne, wat leuk, dat jullie weer op reis zijn gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valladolid

Winterzon

Na anderhalf jaar weer op pad!

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2022

Orde en regelmaat.....

07 December 2021

Boosteren......

12 November 2021

Een gevallen man......

10 November 2021

Automatisme........

05 November 2021

Aangeland en gesetled.......
Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 295517

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: