Ja hoor…we zijn er nog…. - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Ja hoor…we zijn er nog…. - Reisverslag uit Cabanas de Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Ja hoor…we zijn er nog….

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

11 Maart 2015 | Portugal, Cabanas de Tavira

Maar niet lang meer, althans in de Algarve. We zijn een beetje aan het opruimen want eind deze week leveren we ons huurautootje in en dan is het plan om aanstaande zondag de eerste etappe richting huis te doen. Ik realiseer me dat ik mijn blogvolgertjes wel een beetje stiefmoederlijk behandeld heb. Hoe het zo is gekomen. Het is een beetje te wijten denk ik aan het feit dat ik kennelijk toch nog al bezig ben gehouden door de aanschaf van datgene wat ons nieuwe thuis moet worden. Bancair de nodige capriolen meegemaakt, tekeningen bestuderen van hoe het er uit zou kunnen zien volgens onze binnenhuis adviseuse en zo nog wat meer. Denk nu niet dat we geen tijd gehad hebben om te genieten van het, nog steeds prachtige, voorjaarsweer (bijna zomers nu). Nee hoor, we hebben veel rond getoerd en leuke plaatsjes ontdenkt. Mooie routes gereden en natuurlijk de keuken van de streek eer aangedaan. Mooie cataplanes vol vis, schelpjes en gamba’s, immense spiesen, prachtig gegrilde vis en lekkere kip piri-piri. Het was volop genieten. Wat ons is opgevallen is de gigantische toevloed van campers. Waar je ook komt, de camperplaatsen en de zelfgecreëerde overloop terreinen staan overvol. In welk weggetje je ook richting strand gaat; er staan campers in alle hoeken en gaatjes. Vergeleken met zo’n 6 jaar geleden is er echt sprake van een invasie. Daarbij moet worden gezegd dat op sommige plaatsen de containers voor huisvuil dan ook echt overbelast zijn. Ik begin me enigszins voor te kunnen stellen dat er voor de plaatselijke bevolking sprake kan gaan zijn van overlast. Ook al wordt er natuurlijk ook geld in het laatje gebracht doordat boodschappen worden gedaan en er soms( want heel eerlijk, overwinterende camperaars koken vaak toch de eigen pot) gegeten in restaurants. Wil het niet onbeheersbaar worden dient de overheid in samenwerking met particulier initiatief denk ik zo veel mogelijk te faciliteren en tegelijkertijd op te treden tegen de uitwassen die er nu toch wel lijken te ontstaan. De drukte heeft, zo verteld men mij, ook te maken met een kennelijk door de Franse overheid gegeven soort van negatief reisadvies voor Marokko waar van oudsher heel veel Fransen overwinteren. Het is ook hier op de camping te merken want er waren nog nooit zoveel Franse camperaars hier. Maar goed , we gunnen ieder natuurlijk het verblijf in deze heerlijke omgeving en hopen dat met wat verantwoordelijkheidsgevoel over en weer er voor ieder een prettige overwinterplek mogelijk blijft. Goed, zondag dus rijden naar we hopen volgende week zaterdag weer thuis.

• 11 Maart 2015 - 23:04

Piet En Jeanne:

Ziet er goed uit al die plaatjes. Heerlijk eten, mooie dorpjes, alleen jammer dat we nu niet weten waar dit allemaal plaats vond!?!? (Geintje) Spannende ontwikkelingen zo te lezen.
    Het zou leuk zijn als we van de zomer met heel de familie van jouw vrouw en mijn man weer eens een datum kunnen prikken om alle ontwikkelingen bij te praten.
    Goede reis terug naar huis, blijf vooral genieten van al het mooie onderweg. Hier wordt het weer ook langzaam beter. Het VOORJAAR komt er aan. Brengen jullie het maar mee naar hier.
    Groeten van ons, Piet en Jeanne