Jeanne is boos....... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Jeanne is boos....... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Jeanne is boos.......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

20 Oktober 2016 | Portugal, Lagos

En dat is echt wel een understatement! Ze is eigenlijk pissed off!! Wat is er aan de hand. Er moet gewassen worden. Alles wordt verzameld en in zo,n grote gestreepte tas gestopt. Als we bij de wasmachines aankomen blijkt dat veel campingbewoners op dezelfde gedachte zijn gekomen. De wasmachines zijn allen bezet en draaien op volle toeren. Ook de volgende klant heeft zich al aangemeld. Je kunt dat zien aan de waszakken met inhoud die bovenop de betreffende wasmachine staan. Het heeft dus nu even geen zin om die van ons er bij te plaatsen. Kort na de middag onderneemt ze nog een poging en ze komt terug met de mededeling dat een van de nu draaiende machines over een 30-tal minuten beschikbaar zal zijn en onze te wassen spullen staan nu op het betreffende apparaat. We eten een broodje en dan na een half uurtje is ze verdwenen om de was in het dan inmiddels waarschijnlijk vrije apparaat te stoppen. Als ik terugkom van een bezoekje aan de receptie is ook mijn lief terug. Aan haar houding zie ik dat er wat dwars zit. Wat blijkt een of andere onverlaat hetzij van mannelijke danwel vrouwelijke kunnen heeft haar tas plompverloren verplaatst naar een droger en zijn of haar spullen in de wasmachine gestopt. Mijn lief is woest dat men op deze wijze, de weliswaar ongeschreven, regel aan zijn of haar laars lapt. Wellicht typeert het een beetje wat we ook dit voorjaar al constateerden: het kamperende publiek is erg individualistisch aan het worden. Goed na 45 minuten nog een poging. Ze gaat derwaarts, de machine is leeg maar......geen water tussen 15.00 en 16.30.nu begint ze pas echt licht rood uit te slaan. We lopen naar de andere wasgelegenheid. Hier staat twee machines leeg maar ook hier geen water. Weet je wat zeg ik, we stoppen het er vast in. We hebben dermate veel was dat we er twee vullen. Tegen 16.15 uur constateer ik dat er weer water uit de kranen komt. We gaan richting wasmachines en........ we geloven ons ogen niet. Uit een van de machines is onze was gehaald en bovenop het apparaat gestald. Nu komt er stoom uit haar oren! Gelukkig is inmiddels een ander apparaat weer geleegd dus stoppen we het spul daar maar in, kiezen ons programma en laten twee machines hun werk doen. Rond 18.30 uur is dan eindelijk bereikt wat de gehele dag de bedoeling was: we hebben een schone en droge was in de kast(en).