Kabouter Piggelmee - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Kabouter Piggelmee - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Kabouter Piggelmee

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

21 Oktober 2016 | Portugal, Lagos

Gisteren hebben we een andere plaats op de camping betrokken. Hoewel de ons toegewezen plek zeer royaal van afmeting was hadden we door wat omringend geboomte weinig zon. Omdat we nu wat dichter bij het recentelijk vernieuwde toiletgebouw staan maak ik van de gelegenheid gebruik mij daar maar eens te vervoegen voor een opfrisbeurt. Het gebouw ziet er, overigens evenals het een tweetal jaar geleden eerste vernieuwde gebouw, prachtig uit. Luxe ruimten voorzien van prachtig tegelwerk, aparte kindersanitair gebouw en zelfs honden douches. Opgewekt loop ik richting de douches teneinde mij in deze luxe omgeving schoon te schrobben. Als ik binnenloop in de eerste douche denk ik: oh, kennelijk bedoeld voor de kleine medemens. Wat is het geval de douche kop hang rechts van de bedieningsknoppen van de watertoevoer op vrijwel gelijke hoogte, laten we zeggen op 1 meter 10. Ik draai om en kijk bij de volgende: idem, en nog een, ook zo. Het begint tot me door te dringen. Dit is de bedoeling. Ik zie de vergadering van opdrachtgever, architect, aannemer, gemeentelijk ambtenaar bouwen en wonen en eentje van de afdeling milieu voor me. Over een weer worden zaken aangedragen en besproken zoals: luxe uitstraling, comfort, welness en de veel eisende hedendaagse kampeerder. Natuurlijk ook bouwkundige zaken en de bouwvergunning komen tersprake. En dan doet ook de milieu ambtenaar een duit in het zakje. We moeten, zo zegt hij, ook groen denken. Bijvoorbeeld, hoe besparen we water! Natuurlijk er zijn besparende douchekoppen, en je kunt de watertoevoer wat knijpen, maar, zo zegt hij, dan blijven ze er gewoon veel langer onder staan. Weet je wat het beste werkt? De rest van de vergadering kijkt hem enigszins schaapachtig aan. Nee, wij weten het niet is het antwoord. Heel simpel zo zegt hij. Zorg dat de mensen de douchekop vast moeten houden dan zijn ze zo klaar met het douchen. En zoals dat gaat in dit soort bijeenkomsten, je moet er voor zorgen dat iedereen denkt zijn inbreng te hebben gehad en tevreden is. Daardoor, beste blog vrienden, sta ik nu 's morgens, met dank aan onze milieu vriend, met één hand boven mijn hoofd inderdaad zeer snel te douchen.

• 21 Oktober 2016 - 18:07

Marren :

Hahaha hahaha!!!!

• 21 Oktober 2016 - 18:21

Elenes:

Blijft behelpen op de camping

• 21 Oktober 2016 - 18:23

Elenes:

Mijn icoontje en ??? Zijn verdwenen. Ironie?

• 27 Oktober 2016 - 10:34

Nel:

Ha, broertje en schoonzusje, met in dit geval de nadruk op "schoon" als Jeanne tenminste ook gebruik maakt van deze douches! Aangezien mijn haar onder de douche niet nat mag worden maak ik al jaren gebruik van die methode, een kwestie van wennen! liefs uit Goes