Ze zijn er....... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Ze zijn er....... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Ze zijn er.......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

17 November 2016 | Portugal, Lagos

De overwinteraars. De laatste druppelen deze week binnen en steeds kijken we met verbazing naar de hoeveelheid aan materialen dat hen vergezeld. Zo ook eergisteren. Een dubbelassige caravan wordt op de gewenste, ongetwijfeld al vorig jaar gereserveerde, plek gemanoeuvreerd. Uit de giga trekauto komt een hark tevoorschijn. Onder toeziend oog van vrouw en hond egaliseert de man hiermee het voorterrein. Vervolgens komt een grote lap vezel-versterkt plastic uit de auto, hiermee wordt het gehele voorterrein bespannen. Dat wordt de voortent opgezet. Het moet gezegd, ondanks de afmetingen is men hierin zeer bedreven en vallen er nauwelijks, een beetje jammer voor ons, onbetamelijke woorden tussen de echtelieden. Als we een dag verder zijn begint het feest pas echt. Een klikvlonder in de voortent en daar een vloerkleed type Marokko weer overheen. Vervolgens is het de beurt aan de apparatuur. Kooktoestellen, oven, magnetron en verwarmingsapparaat scannen we. Daarna een natuurlijk onontbeerlijke camping wasmachine annex centrifuge en een strijkplank met toebehoren en ik lieg het niet een heuse elektrische naaimachine! Dan, om het geheel toch een beetje privé te maken, een windscherm en een prefab afrastering hekwerkje wat je in elkaar klikt waardoor het hondje binnen het terrein blijft. Als kers op de taart komt er nog een heuse uitklapbare kunst kerstboom met rode, groene,en blauwe lampjes uit de auto en ja hoor naar wens kan het ding ook knipperen!

O ja, de vrolijke jongeman op de foto is Jesus, onze altijd super vrolijke medewerker van de camping en onze grootste vriend hier!

• 18 November 2016 - 12:56

Nel:

Ha, broertje en schoonzusje, hilarisch, maar om ze nu drie maanden als buren te hebben hoeft nu ook weer niet denk ik! liefs uit Goes

• 18 November 2016 - 14:48

Marren :