Het fenomeen bestaat...... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Het fenomeen bestaat...... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Het fenomeen bestaat......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

01 Maart 2017 | Portugal, Lagos

Altijd gedacht: geklets, te lui om te werken, gewoon even geen zin zeker. Beetje ronddollen op deze aardkloot, te lamenterig om ook maar iets te doen. Maar nee.... het bestaat echt zo heb ik aan den lijve ondervonden. Het lukte gewoon niet. Niets kwam er op papier of liever gezegd op de ie pad zoals de Belg pleegt te zeggen. (Pad wordt daar niet uitgesproken als pet maar zoals de amfibie die rond deze tijd in grote getale tijdens de trek worden platgereden tenzij hulpvaardige vrijwilligers ze een handje helpen natuurlijk maar dit terzijde). Een heus schrijversblok zogezegd! En dat beste blogvolgers is de reden dat er een chronisch gebrek is ontstaan aan verslaglegging van ons wel en wee.
En hoewel ik nog steeds voel dat de geest nog niet terug is, bij deze dan toch iets wat jullie tenminste weer wat op de hoogte zal stellen.
Wat is er zoal te melden. Welnu, Deze 'Algarve' periode lijkt wel in het teken te staan ontmoetingen! We zijn er nog maar net als ik na enkele dagen tegen Jo en Floor aan loop. Het zijn kampeerders die we zo,n drie jaar geleden als goede buren hadden op Touriscampo. Vervolgens krijgen we een berichtje. Wat blijkt: de buren van onze huidige woonplek zijn met hun camper in de buurt en natuurlijk spreken we af. Samen bezoeken we de westelijkste punt van Europa en lunchen enkele keren samen. Nog een Sms. Onze 'oude' overburen uit de Pagterstraat blijken niet ver van ons een appartementen te hebben gehuurd. Koffie afspraak is snel gemaakt en na een rondleiding op de camping gaan ze weer verder met site seeing. Vervolgens de broer van onze beste vriend. Hij is voor enkele maanden in de Algarve. Gezellig samen een lekker kippetje piripiri verorberen. En dan, onze lieve vrienden Piet en Ineke komen een weekje over. Stik gezellig en het moet gezegd, ook weer eens een reden om de erg mooie westkust te herontdekken. Ook worden, door de niet aflatende energie van Ineke, de nodige loop kilometers afgelegd. Nu is dat gezien het regelmatig terugkerende lunchen wat we doen met al het goede wat de Algarve te bieden heeft ook wel noodzakelijk. We zwaaien ze zondag uit, maar we hebben de foto's nog! En dan bedenken we dat een van de bewoners van ons appartementencomplex inmiddels ook in deze regio zal zijn gearriveerd. Ik doe een berichtje of ze inmiddels zijn gearriveerd maar oeps, het telefoonnummer wat ik heb genoteerd blijkt niet te kloppen. Ik krijg wel reactie en ook nog van een persoon met de naam Leen maar het is niet diegene die we op het oog hebben. Wel leuk om op deze wijze onverwacht toch weer even contact te hebben met de campervrienden, Leen en Suus, uit Goes.
Wat is het plan. Over anderhalve week breken we op. We trekken noordwaarts tot halverwege de kust van Portugal en steken daarna dwars over richting Spanje om uiteindelijk in de laatste week van maart in Middelburg te arriveren. Van wetenswaardigheden tijdens deze trip zullen we jullie natuurlijk onverwijld in kennis stellen.

• 01 Maart 2017 - 13:17

Marjan&Marinus:

Ja, dat is wel herkenbaar. Terwijl je zelf heerlijk loopt te genieten van alles en nog wat om je heen, vergeet je de omgeving op de hoogte te houden.
    Je denkt er gewoon even niet aan en wanneer je dat wel weer doet moet je goed nadenken over wat je ook alweer allemaal gedaan hebt. Foto's zien er allemaal zeer jaloersmakend vakantie-achtig uit.

Dus binnenkort de terugweg alweer. Nouja, de hele maand maart nog, heerlijk!
    Wij vertrekken 16 april en hebben daar onmeunig (Twents) zin in.
    Jullie fijn genieten van deze maand.
    See you!

M&M

• 02 Maart 2017 - 23:08

Piet En Jeanne:

Hier begint de eerste roze bloesem ook al weer in het zicht te komen. Een paar dagen overdag een lekker zonnetje gehad en dat doet zijn werk. Voor nu veel wind, regen en koude temperaturen. Zal deze uitbundige bloei een beetje temperen. Maar een ding is zeker, we gaan de goede kant op. Zodra jullie in Middelburg zijn komt het goed, Pasen in aantocht.
    Geniet van de terugreis. Komt WW'er veilig thuis.
    Groeten van ons, Piet en Jeanne