Zwevend..... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Zwevend..... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Zwevend.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

06 Maart 2017 | Portugal, Lagos

We mogen weer! Eindelijk kunnen we weer tastbaar onze mening geven. Verkiezingen heet dat en het is ons democratisch recht, en daarom volgens bobo's die het kunnen weten ook onze plicht, om te stemmen, op een van hen dan natuurlijk. Aangezien ik redelijk gezagsgetrouw ben en omdat de huidige wind die in politiek land waait ik enigszins guur vindt bedenk ik dat mijn stem, hoewel ik in het buitenland ben, niet verloren mag gaan. Het zou zomaar kunnen zijn dat mijn stem de doorslaggevende is nietwaar. Hoe regel ik dat is de vraag. Welnu ik app mijn lieve vriendjes die voor ons de post verzorgen en vraag ze onze stempassen toe te zenden. Wij kunnen dan een volmacht geven en zie daar onze stem telt mee. Ze worden met priorety verzonden en zullen er binnen een dag of vier zijn zo is het bericht. Vorige week wandelen wij diverse keren naar de receptie om te zien of de felbegeerde passen al zijn gearriveerd. Helaas het duurt en het duurt en dan vrijdag jl. kijk ik nog eens goed naar het postvak met de S eronder. Geen post. Ik kijk nog eens en oeps, de S staat niet onder maar boven het betreffende vak. En ja hoor in de stapel daar aanwezige post vind ik een aan ons gerichte brief. Fluks voorzien wij de stempas van onze handtekening en nog dezelfde dag gaan ze weer op de post. Nu maar hopen dat ze op tijd binnenkomen. Maar ja, dan nog de vraag: op wie dan? Kijk vroeger was dat gemakkelijk. Was je arbeider; je stemde links, was je ondernemer je stemde rechts, dat allemaal dan tenzij je onder invloed van Rome was want dan volgde je het advies van mijnheer pastoor. Verder nog een paar splinterpartijen zowel ter linkerzijde als ter rechterzijde en dan had je het wel zo,n beetje gehad. De democratie was toen nog helder. Tegenwoordig echter lijkt het wel of we ongeveer 13 miljoen partijtjes hebben. Voor elke kiesgerechtigd één! Het stembiljet neemt de afmeting aan van een rol wc papier! En elk velletje schreeuwt om het hardst. Nu is dat eigenlijk ook weer wel begrijpelijk, het is tenslotte wel je goedbetaalde baan die op het spel staat. Wie wil er nu niet, tegen een redelijke vergoeding op het leer van die blauwe stoeltjes zitten. Kortom het is er niet gemakkelijker op geworden en zie dan nog maar eens een goede keuze te maken! Ik stel mijn lief voor om dartpijltjes te gebruiken maar nee, ze hecht eraan het serieus aan te pakken. Na boer zoekt vrouw, dat dan weer wel natuurlijk, kijken we daarom naar het Carré debat. Heeft dat ons geholpen? Jazeker, unaniem besluiten we niet op Diana Matroos te stemmen.

• 06 Maart 2017 - 16:45

Marren :

Nee, Diana Matroos heeft ook zeker onze harten niet veroverd. Ook wij zijn zwevende en zo te lezen in meerdere kranten is bijna iedereen dat nog in Nederland.