Zaterdag wasdag..... - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Zaterdag wasdag..... - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Zaterdag wasdag.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

21 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

Het is grijs deze morgen en naar later blijkt ook de hele middag. En uit dat grijs valt regen, veel regen. Wat beter te doen dan de wasmachines en drogers uitproberen. De bedden worden dus verschoont en ook de verzamelde kledingstukken van de afgelopen weken krijgen een opfrisbeurt. Verder gewoon lekker luieren en dat bevalt wel. Aangezien ik enige dagen geleden een wit kooltje heb gescoord en ook nog spekjes in de aanbieding heb maak ik op het eind van de middag een bij het weer passend stappotje. Erg lekker, hoor ik van de andere zijde van de tafel. Zondag is het duidelijk beter weer. Een zonnetje en wat wolken; prima weer om Inverness te bezoeken. De bus brengt ons in het centrum en we wandelen er lustig op los. De conclusie is dat het inderdaad, zoals in de boekjes staat, geen spectaculaire stad is. Het heeft veel te lijden gehad van de oorlogen met de Engelsen en later met de Jacobieten, veel verwoest dus. Maar, het is wel heel groene stad, in een aantal straten heel gezellig en ook nog eens heel grote shopping mals waar ik mijn lief maar met moeite uit kan houden. Na enkele uren dwalen duiken we een pub in en nuttigen een goed bord fish en chips natuurlijk met de niet weg te denken erwtjes. Nog even rondlopen en dan hebben we het gezien en nemen de bus terug naar de camping.