Update.... - Reisverslag uit Cieza, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Update.... - Reisverslag uit Cieza, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Update....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

13 Oktober 2017 | Spanje, Cieza

Maar even updaten waar we hebben uitgehangen. Na een rustdagje in Peniscola gaan we verder. Denia is ons doel. Regelmatig kwamen we er voorbij maar lukte het niet een goede uitvalsbasis te vinden om de stad te bezoeken. Via maps vind ik een groot parkeerterrein dicht tegen het oude centrum. Rond 11.00 uur draaien we het terrein op van met hulp van de aardige dame van de kassa. Schoenen aan en wandelen. We doen de heuvel met het kasteel bovenop scharrelen door de nauwe straatjes en komen tot de conclusie dat het een leuke stad is. Na een paar overheerlijke poncho's te hebben gescoord rijden we verder Richting een CP tussen Ganda en Oliva. Daar waren we ooit om een schade aan de achterzijde van mijn camper, opgelopen bij vertrek uit de camping van Moirara, te fixeren zodanig dat we met een gerust hart en niet te veel tape richting Nederland konden rijden. Er loopt een via verde maar daar hadden we toen geen tijd voor. Nu maar eens proberen. We komen Bij de CP aan als ik zeg: dit herken ik niet. Goed we zijn de slagboom al door en denken, het is wel goed, we stoppen. Op maps zie ik dat de via hier wel loopt maar beduidend verder van de CP als die in onze herinnering. Wel dat kan kloppen, het blijkt de andere op zo,n 4 kilometer afstand ligt. We laten het zo en blijven op de plaats waar we nu staan. De andere morgen gaan we richting Calpe. Daar is een nieuwe CP geopend. Dat willen we wel ff zie aangezien er een prijskaartje aanhangt van € 79,00 per nacht! Hoe bijzonder moet dat dan wel zijn!!! We arriveren er en waar we denken dat die plek dan wel geheel leeg zal zijn vergissen we ons. Toch wel voor een 70% gevuld! Maar eens even informeren. Ja die prijs is voor de grootste plekken van ca 180 m2 in het hoog seizoen zo wordt mij verteld. Een middel plaats die wij nodig hebben in dit seizoen kost voor 1 nacht 20 euri. Voor langer verblijf gelden aardige kortingen. We besluiten er te blijven. Een mooi zwembad, geasfalteerde paden en mooi fijn grind op de plaatsen van deze een half jaar oude camperplek. De sanitaire voorzieningen zijn op eerste gezicht prachtig. Mooie regendouches en fraaie toiletten. Tot je er gebruik van maakt. De hokjes, zowel van toilet als douche zijn voorzien van een naar binnen draaiende deur en daardoor moet je bijna op het toilet of in de douchebak gaan staan wil je de deur kunnen sluiten. Als je bent zoals ik vele mannen zie, namelijk negen maanden in verwachting van een vierling maak ik me sterk dat je toch wel veel in moet houden wil je tussen deur en toilet heen kunnen wringen. Duidelijk een ontwerper die nog nimmer een camping gebouw van binnen heeft gezien laat staan gebruikt. Vanmorgen besluiten we maar even weg van de kust te gaan. Ik toets een willekeurige CP in ergens in de buurt van Alhama de Mucia. Inderdaad onder Murcia dat we al eens bezochten. Als we er aankomen blijkt het niet de bedoelde verblijfplaats. Ik controleer de coordinaten en inderdaad, ik heb de verkeerde ingetoetst. Maakt niets uit, we zetten de juiste coordinaten er in en volgens Tom zijn we er dan over een uurtje. Wat, een uurtje over 25 kilometer? Ja, dat blijkt. Ongeveer 16 kilometer daarvan gaat over een rammelweggetje berg op waar je echt niet harder kunt dan zo,n 30 kilometer per uur en soms is dat nog te hard. Jeanne zit met alles dichtgeknepen naast me en vergeet haast foto's te nemen tot ik haar maan dat zeker te doen want het natuurgebied Siërra Espuna is inderdaad prachtig. Na nog wat extreem smalle en steile straatjes in het dorp zonder schade te hebben 'genomen' bereiken we de camping waar in verband met een nationale feestdag de gezelligheid geen tijd kent.

• 13 Oktober 2017 - 17:43

Marjorie:

Leuk weer jullie reisverslagen te lezen. We waren dicht bij elkaar ,want wij hebben afgelopen weekend Valencia gedaan. Super leuke stad. Geniet ze van al het moois en lekkers van Spanje