Meet en greet..... - Reisverslag uit Vera, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Meet en greet..... - Reisverslag uit Vera, Spanje van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Meet en greet.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

16 Oktober 2017 | Spanje, Vera

Wat doen we, zeggen we als we uit El Berro vertrekken. Zullen we weer afzakken naar de kust? Welja, doen we, we rijden de camping af en volgen de orders van Tom. We slingeren eerst een berg op via een steeds smaller worden weggetje en zitten weldra op de top van een berg. Prachtig uitzicht maar Jeanne heeft er geen oog voor dus ook zeker geen tijd voor een foto moment. Wat blijkt, in de beschrijving van de route naar de camping stond dat de eerst aangegeven route niet geschikt was en daar, naar ik nu wel door heb zitten we dus op. Het vergt dan ook wel de nodige stuurmanskunst zeker als we een enkele keer te maken krijgen met tegenliggers. Maar na een kwartiertje komen we weer op de juiste toegangsweg en kunnen we richting het beneden gelegen stadje. Daar eerst maar eens een pin automaat gezocht want in het winkeltje op de berg was geen pinmachien dus alle centjes bijeengeschraapt voor de boodschappen die we daar hadden ingeslagen. We besluiten koers te zetten naar Vera. Twee redenen. Er is een aardige CP volgens de beschrijving en we overwegen om onze medeblogger Marren die volgens de laatste berichten ergens in Vera op een camping staat, uit te nodigen voor een meet en greet. We rijden die richting op en doen vervolgens wel drie a vier pogingen de CP te vinden. Ondertussen komen we wel langs een strand waar wel 40 a 50 campers langs de waterkant staan. We draaien ook even het strand op maar vinden het maar een grote stofboel dus zoeken we verder naar de CP. Met hulp van maps vinden we uiteindelijk de juiste route en belanden op de mooi aangelegde CP waar de bloemen uitbundig bloeien. Er is echte een probleem: vliegen!! Het stik er werkelijk van en wel zodanig dat ik de meeste tijd doorbreng in de camper. De volgende morgen merk ik dat de warmwatervoorziening de geest heeft gegeven. De mijnheer van de receptie waar ik toevallig het probleem mee deel geeft me een adres van een camperbedrijf waar volgens hem ook nog een Nederlander werkt. We rijden er langs en na een inspectie maken we een afspraak om de volgende morgen om negen uur langs te komen voor reparatie. De avond ervoor hadden we een bericht aan de Marren gedaan. Of ze een bezoekje op prijs zouden stellen. Het antwoord is positief dus spreken we af de om op de camping te komen staan waar ze verblijven. We zijn er door alle oponthoud met de warmwatervoorziening die dus nog niet gerepareerd is, rond 15.00 uur en rond 16.30 staan stoeltjes en drankje klaar en verwelkomen we Marjan en Marinus.
Het werd onder het genot van een drankje en nog eentje en een hapje een meer dan gezellige kennismaking. Super leuk was het elkaar in levende lijve te treffen en wanneer we rond 23.00 afscheid van elkaar nemen kunnen we op een heel gezellige ontmoeting terug kijken. Ik bonjour Jeanne in bed want die heeft het wel heel erg naar haar zin gehad -:)en ruim alles zoveel mogelijk op want we worden de volgende morgen om 09.00 in de garage verwacht. Voor het alarm van 07.00 uur ben ik eruit en por Jeanne voor een douche en hups in de kleren en richting de garage. Inmiddels heb ik ontdekt dat het probleem in de gasvoorziening zit. De heren monteurs denken dat ik zonder gas zit wat naar mijn smaak onmogelijk is. Eerst maar eens gaan tanken. Wel dat is dus 10ltr. wat er bij kan dus niks gas op. Weer maar terug dan. Het moet gezegd de mensen zijn heel behulpzaam en gaan direct weer zoeken naar het euvel. Gaande weg komen we, nadat ik regelmatig op dit fenomeen heb gewezen, tot de conclusie dat het waarschijnlijk een probleem is met de secomotion, een beveiligingssysteem dat er voor zorgt dat bij een crash de gastoevoer direct wordt afgesloten. Je moet je weten daar we de dag ervoor met ongeveer volle snelheid over een van de beruchte, soms vrijwel onzichtbare verkeersremmers ben gedenderd. Ik kan me voorstellen dat het apparaat heeft gedacht: crash! Alleen resetten helpt niet. Er wordt druk gebeld en dan komt een van de mannen zeggen dat het inderdaad de beveiliging lijkt maar dat zij geen nieuwe mogen installeren. Daar moet een mannetje van Repsol voor komen. En wanneer komt die dan: juist morgenochtend om 09.00 uur! Wordt vervolgt!

• 18 Oktober 2017 - 21:25

Marren :

Hola allebei, wat grappig dat we jullie nu een stuk beter kennen, dan leest dit blog toch weer heel anders. Het was zeker een erg gezellige ontmoeting en we hebben het reuze naar onze zin gehad. Jullie hebben ons gastvrij onthaald, nog bedankt voor alle lekkernijen. Vandaag inderdaad een donderdag. Vrijdag gaan wij veer verder.
    Groetjes en hasta la vista!

• 18 Oktober 2017 - 21:28

Marren :

P.S. Mooie foto's Jeanne (Sjan) :-)