En of het mooi is in de Picos...... - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu En of het mooi is in de Picos...... - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

En of het mooi is in de Picos......

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

26 Maart 2019 | Portugal, Tavira

Deze keer rijden we via de N 625 de Picos in. De route is denk ik nog wat spectaculairder dan de 621 via Pontes. We zien de besneeuwde toppen al van verre en komen onderweg op het hoger gelegen deel langs de weg ook nog sneeuw restanten tegen. Ons doel is te overnachten in een van de bergdorpen in Sta Marina de Valdeon. Het is een klein plaatsje met de nodige restaurantjes en een mooie CP. Echter, het is kennelijk net een tijd tussen seizoenen in. Ons idee hier eens lekker een restaurantje te bezoeken gaat niet lukken, allen gesloten! Geen nood we hebben voedsel aan boord dus we verhongeren niet. De volgende morgen is ons doel gericht op Caceres. Het laatste stuk uit de Picos is kort na Riano saai maar de weg is kaarsrecht en dat schiet op. We bereiken Caceres aan het eind van de middag en hier is wel sprake van een geopend restaurant. Daar maken we dan ook gebruik van. De volgende dag een laatste ruk om in Portugal te komen. Rond 14.30 strijken we neer in Tavira waar we een paar dagen rust nemen. Woensdag verder naar Lagos.

• 26 Maart 2019 - 14:23

Marren :

Picos is zeker erg mooi. Ik weet nog dat het best passen en meten was op die wegen in de Picos. Die uitstekende bergpunten boorden zich zomaar in je caravan als je niet oplette. Dus vond het best stresserig soms. Zeker met tegenliggers.
    In Caceres hebben we toendertijd op een camping gestaan met van die badkamer annex toilethuisjes naast elke plek. Hadden we nog nooit gezien en trouwens daarna ook nooit weer.
    Wij hebben hier een dag vol harde wind en bewolking.
    Mooie fotos Jeanne, je krijgt het al te pakken. Die sneeuw zeg, compleet andere wereld.
    Veel plezier in Tarifa komende dagen.

Groetjes
    M&M

• 26 Maart 2019 - 14:30

Elenes :

Hoi Hoi. Dat ziet er geweldig uit. (Met telefoon Jeanne?) Nu even pas op de plaats in (Cabanes de) Tavira. Wij genieten weer met volle teugen in Benicássim. Saludos cariños X