Over bitterballen, erwtensoep en een buurvrouw.... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Over bitterballen, erwtensoep en een buurvrouw.... - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Over bitterballen, erwtensoep en een buurvrouw....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

05 Mei 2019 | Portugal, Lagos

Alsof ik na mijn bezoek aan de huisarts en de extra zuurstof die ik kreeg nog behoefte had aan activiteiten. Eigenlijk niet, dus besluiten we om ons avondeten gemakkelijk te maken en wat uit de vriezer te nuttigen. Aldus besloten trek ik de vriezer open en nee toch...de ijsklontjes die ik gisteren al wat waterig had gevonden zijn nu helemaal tot vloeibaar teruggekeerd. Een snelle doch iets te late controle leert dat de koelkast/vriezer, hoewel het controle lampje nog geruststellend blauw brand, geheel niet meer vries of koelt en alles wat veelbelovend nog op nuttigen lag te wachten geheel ontdooid is.
Met pijn in het hard pak ik een aantal vuilniszakken waar achtereenvolgens de overheerlijke eigen gemaakte erwtensoep, goulash, paella, de niet eigen gemaakte bitterballen en een voorraadje kipfilet en filetlapjes verdwijnen. Ook de vleeswaren uit de koelkast en nog een en ander dat niet in een potje of zo zit volgt dezelfde weg. Wat nu?. Allereerst zien een draagbaar koelkastje te scoren want eventuele reparatie gaat natuurlijk wel ff duren. Wel kan ik nog proberen of hij eventueel wel op gas werkt maar het duurt wel even voor dat duidelijk is en aangezien we toch wel graag een koud wijntje drinken rij ik als een speer naar de plaatselijke Chinese winkel, zeg maar een soort Action, maar daar kunnen ze me niet helpen. Dan maar naar de Decatlon in Portimao. Daar hebben ze er een op 12 volt. Liever heb ik er een op 220 dus nog naar een paar winkels maar ik kom niet aan het verlangde apparaat. Weer maar terug naar de Decla en daar kom ik tot de ontdekking dat ze er ook een omvormer bij verkopen dus aanschaffen die handel. Op de terugweg even langs de Inter Marche voor een kip piripiri zodat we wat te eten hebben en als ik dan, ondanks de toegediende extra zuurstof, enigszins afgepeigerd terug kom zegt Jeanne; ik denk dat de koelkast het weer doet want het flesje water in de vriezer begint de bevriezen. Nou, hebben we toch een leuk koelkastje voor in de auto als we eens gaan picknicken nietwaar.
O en dan hebben we nieuwe buren gekregen. Een Frans koppel die twee dingen fanatiek doen te weten, fietsen en telefoneren. Dat fietsen is heel fijn want dat doen ze echt wel een paar uur achterelkaar dus dan is het stil op hun platje. Maar ze zijn nog niet terug of er wordt getelefoneerd. Nou ja denken jullie natuurlijk en wat dan? Nou niks ware het niet dat mevrouw dat uren achterelkaar volhoud, ze heeft waarschijnlijk 10 kinderen, en eigenlijk geen telefoon nodig want ze kan het mijn inziens gewoon rechtstreeks aanroepen. Goed, vandaag begint de dag voor het eerst in weken enigszins bewolkt wat voor mij wel fijn is aangezien ik met mijn in te slikken pillen eigenlijk niet in de zon mag. Verder alles oké in Lagos, straks een zondagse lunch met arroz de marisco en dan beetje luieren uit de zon.

  • 05 Mei 2019 - 07:52

    Marren :

    Hahahaha, lach me toch een hoedje. Je kan ook teveel zuurstof krijgen, haha.
    En een koelkast voor in de auto, moet niet gekker worden. Stelletje luxepaarden :-)
    Maar wat was er nu aan de hand met die koelkast, had je hem gewoon uitgedaan?
    Is toch een wonder dat ie het zomaar weer doet. Jeanne is echt een doorzetter, kapot of niet, gewoon flesje water er in en vriezen maar.
    Wat ontzettend jammer van al die heerlijke dingen die weggegooid moesten worden. Toch wel weer een voordeel dat in ons vriesvakje maar een paar hamburgers passen.

    Wij hebben ook een keer zoveel moeten weggooien door die irritante muis die een paar jaar geleden met ons meereisde in de caravan. Vreselijk vond ik dat weggooien, hij was overal aan begonnen te vreten.

    Jammer dat je niet niet meer mag zonnen Hans, zoek maar een fijne plek in de schaduw ver van die akelige beller. Verschrikkelijke types, leven helemaal alleen voor zichzelf. Egoïst, dat is niet voor niks een Frans woord. Net als idioot, arrogant, infantiel, incompetent, haha, zo kan die wel weer. Ben niet zo dol op Franse buren geloof ik.

    Arrivederci!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 295146

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: