Caernarfon en verder..... - Reisverslag uit Moelfre, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Caernarfon en verder..... - Reisverslag uit Moelfre, Verenigd Koninkrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Caernarfon en verder.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

04 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Moelfre

We verlaten Llangollen en koersen richting onze volgende bestemming. Voor ik er erg in heb zit ik op een hoofdroute in plaats van de gewenste A5. TomTom weet het kennelijk weer beter: lees sneller. In het vervolg dus weer even wat tussenpunten opgeven zodat wij bepalen hoe we rijden. Als we Caernarfon bereiken trap ik er nog eens in. Links afslaan roept de tomdame. Ik gehoorzaam blindelings en kom vervolgens midden in het ommuurde stadje terecht. Het is zo krap dat Jeanne door de spanning vergeet een foto te maken van mijn stuurmanskunst. Her en der via een trottoirtje bereiken we dan toch de beoogde parkeerplaats en vinden een plaatsje. Er staat een joekel van een kasteel. We gluren naar binnen en bedenken dat we de open binnenzijde die we kunnen bezoeken voor £ 9 pp maar even laten voor wat het is. We slenteren liever op ons gemak het stadje door. Na een lichte lunch vertrekken we richting het eiland Anglesey. Een brug vorm de verbinding met het vaste land. We tuffen richting Beaumaris. Hier neem ik zelf het heft in handen en koers tegen de zin van Tom achter mijn neus aan. Prachtige uitzichten op de baai is ons aandeel. Maar ik overspeel mijn hand als ik steeds de route bevelen negeer. Het brengt ons uiteindelijk op een verry narrow weggetje dat doodloopt bij een soort van landgoed. Omdraaien dus maar en devoot de aanwijzingen volgen om weer op de juiste route te komen. Een CP aan een baai is ons doel. Bij aankomst blijkt het een plekje waar we met onze snufferd recht op de Ierse zee kijken. Jeanne betaald de fee bij een klein cafeetje en we genieten van het uitzicht en een aantal windsurfers die hier hun sport beoefenen. Halverwege de avond is de wind inmiddels zo in kracht toegenomen dat het door de roosters van koelkast en oven giert. Ik besluit ons home om te draaien en aldus worden we als we ons bedje opzoeken lekker in slaap gewiegd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Moelfre

Hans en Jeanne

Onze actieve reizen die we 12 jaar met veel plezier met de camper hebben gedaan zitten er op. Nu een volgende periode. Overwinteren!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 295208

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2021 - 31 Maart 2022

Winterzon

24 September 2018 - 25 September 2018

Klus klaar, gaan dan maar....

28 September 2017 - 01 April 2018

Echt overwinteren?

29 April 2017 - 29 Juni 2017

UK, here we come!

21 September 2016 - 01 December 2016

Nazomeren

25 April 2016 - 30 Juni 2016

En nu uit de mottenballen!

12 September 2014 - 28 November 2014

Met kleine stapjes dan maar......

12 April 2014 - 05 Juli 2014

En nu naar Griekenland!

04 Januari 2014 - 27 Maart 2014

’t Is welletjes; we gaan!

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Rondreis Cuba

30 April 2008 - 30 April 2008

Rondreis Marokko

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Rondreis Zuid-Afrika en Namibië

09 December 2006 - 31 December 2006

Rondreis Thailand

04 Oktober 2019 - 30 Maart 1920

Een reis met een bijzonder tintje......

09 Januari 2014 - 30 November -0001

Bezochte landen

Landen bezocht: