En of het een feestje was..... - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu En of het een feestje was..... - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

En of het een feestje was.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

30 September 2018 | Frankrijk, Nevers

De dag voorafgaand aan het festijn staan de Busjes er op dat er enkele portretten van mij worden gemaakt. Zeg maar de statiefoto,s van een 69 jarige. Hoewel ik slecht op foto,s in beeld kom laat ik mij gedwee van alle kanten fotograferen. De volgende morgen wordt ik in koor toegezongen en onder het genot van een gezellig koffie uurtje wordt ik verwend met een mooi cadeau.

We breken vervolgens ons kamp op voor vertrek naar Nevers. Als we de camping na een uurtje bereiken blijkt dat we nog niet helemaal zijn ingeslingerd in de Franse gewoonten want, natuurlijk is de receptie van de camping ferme als we om 12.10 uur daar aan komen zetten. Maar geen nood, aan de overzijde van de weg is een parkeerterrein met uitzicht op de Loire en de stad dus hebben we een buitenlunch met uitzicht! De middag luieren we wat drinken een glas op mijn geboortedag en wandelen zo rond 17.00 uur de stad in. We lopen wat rond en stuiten niet geheel toevallig op een terras.
De Sancerre is er goed en al keuvelend en mede terrasbezoekers taxerend komen we de tijd goed door. Inmiddels heb ik ter plekke een eetgelegenheid gegoogled. Op enkele minuten lopen heeft Bistro Chloe de deuren geopend. Er blijkt nog een tafeltje voor vier beschikbaar te zijn dus schuiven we aan. Het menu is voortreffelijk de wijn zo mogelijk nog beter en rond 22.00 uur duiken we tevreden en rozig onze camper c.q caravan in. Het was een zeer geslaagde verjaardag!
De volgende dag zoeken ik samen met Hans eerst een velo mecanicien op. De derailleur van een van de fietsjes werkt niet naar behoren. We crossen de stad door en jawel we vinden een behulpzame fietsen maker. Als we het probleem voorleggen vraagt hij of we vijf minuutjes tijd hebben, waarbij wij veronderstellen dat het even zal duren voor hij er aan begint, maar nee hij bedoeld kennelijk de tijd die nodig is voor reparatie. Het fietsje hangt direct in de takels en inderdaad is het euvel na 5 minuten opgelost. Bij terugkomst besluiten we niet te gaan fietsen vanwege de nogal een straffe wind. In laats daarvan lopen we de blauwe lijn in Nevers. Op deze wijze worden we langs de bezienswaardige bouwwerken van de stad geloodst. Er blijken er best de nodige te zijn en zijn dan ook tevreden als we rond vier uur weer bij ons home zijn. ,s Avonds kokkerel ik ten afscheid, morgen scheiden onze wegen, een lekkere maaltijd in elkaar ( kabeljauw op een bedje van prei en wortel met een saus met room en kerrie) waarna we tevreden op de afgelopen week terugkijkend onze slaapplaats opzoeken.

• 03 Oktober 2018 - 04:42

Marren :

Hahaha, happy birthday to youuuuuuu!!! Feestelijke portretten Hans!!!
    In Spanje is het prachtig weer, geen wolkje te bekennen dus jullie gaan de goede kant op.