Wegen die scheiden..... - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Wegen die scheiden..... - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Wegen die scheiden.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

01 Oktober 2018 | Frankrijk, Murat-le-Quaire

De volgende morgen, wij zijn nog amper vanonder ons dekbedje als ik al dichtbij wat gerammel hoor. jawel hoor, onze afwasmachientjes Hans en Els komen al aan met het propere kook en tafelgerei wat gisteravond na onze enigszins goed overgoten maaltijd fluks buiten is gezet. Wat gaan we die bezige bijtjes missen! Nog een gezamenlijke koffie en dan zwaaien we onze vriendjes uit. Zij richting Chartre en wij een beetje verder zuidwaarts. Maar eerst wil ik richting Decize, een plaatsje op ca 45 kilometer van Nevers. Wat is het geval. Op Instagram volg ik sinds enkele jaren bij toeval de kopers van onze eerste camper, de LMC Relax. Laat ik nu daar lezen dat ze zich in Decize op een camping bevinden. Ik weet niet of ze er nog zullen zijn maar we gaan als we Nevers verlaten daar toch eens even op onderzoek. Bij de camping aangekomen kijken we rond en jawel....! Daar staat onze mooie eerste camper. Hij glimt als een spiegel en de eigenaresse die ons eerst onderzoekend en daarna verbaasd en volledig super blij aankijkt begroet ons hartelijk. Even nadien komt Peet er aan die eveneens blij verrast is ons te zien. Hoewel we maar even gedag willen zeggen kunnen we niet eerder dan anderhalf uur verder onze reis vervolgen, maar hoe leuk was dat deze blije eigenaren en ons campertje te ontmoeten. We vervolgen onze route nog een stuk langs de Loire en vervolgens richting Clermont Ferrand waar we overigens met een boogje omheen rijden om een camperplaats te bereiken in Paugnat. Vanaf ons vertrek in Decize heeft het vrijwel de gehele tijd gespetterd of even flink doorgeregend maar bij aankomst is het droog. We staan in eerste instantie alleen maar na verloop van tijd arriveren er nog 3 medecamperaars. Het is er hartstikke stil dus we doen een lekker slaapje die nacht.

• 03 Oktober 2018 - 04:44

Marren :

Wij zijn ook wel eens benieuwd hoe het met onze eerste caravan is afgelopen. Helaas is ie na in aanraking te zijn geweest met een laag overhangende boomtak total loss verklaard. Wel bij opbod verkocht door de verzekering maar daar hoor je niks meer van verder.
    Gelukkig hebben we de foto's nog :-)
    Goede reis verder!

• 03 Oktober 2018 - 09:02

Lenie:

Wij waren ontzettend verrast door jullie onverwachte bezoek en vonden het heel, heel leuk.

• 03 Oktober 2018 - 15:21

Margriet:

Zo te lezen zijn jullie al helemaal in vakantie sferen. Nu nog in Frankrijk ,tegen de tijd dat jullie in Portugal zijn geland helemaal in hogere sferen?
    Het is leuk om het “pad” te volgen .
    Groeten