Verplaatsing..... - Reisverslag uit Cosne-Cours-sur-Loire, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu Verplaatsing..... - Reisverslag uit Cosne-Cours-sur-Loire, Frankrijk van Hans en Jeanne - WaarBenJij.nu

Verplaatsing.....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanne

27 September 2018 | Frankrijk, Cosne-Cours-sur-Loire

Dinsdag reizen we richting Cosne Sur Loire, de plaats waar we enkele dagen zullen blijven om de fietspaden uit te testen. Als we rond 16.00 uur aankomen geeft de vriendelijke dame van de receptie geeft ons, onder gelijktijdige afdracht van 20 euri borg, een aantal detail kaarten waarop de routes duidelijk staan aangegeven. Rond 18.00 uur verschijnen de Busjes dus; borrelen en daarna de inmiddels door ons bereidde maaltijd opgepeuzeld.
De volgende morgen komen de fietsjes te voorschijn en met wat stokbrood en water gaan we op pad. Al snel zijn we bij het startpunt van de voie verte genaamd de Loire en Velo. Het is een prachtige fietstocht. Soms door de velden dan weer aan de boorden van de Loire fietsen we die dag zo,n 45 km weg. Als we rond 16.00 terug zijn op de camping doe ik samen met Els nog even een boodschapje voor het avond eten en daarna natuurlijk aan een wijntje. De pot schaft vandaag een super lekkere steak van de barbecue van Hans B met frietjes uit onze camping airfryer. Jawel het moet niet gekker worden natuurlijk, een camping airfryer, maar lekkerrrrr! Ook de volgende dag een fietstocht, nu zuidwaarts richting Sancerre en verder. Prachtige fietspaden langs het kanaal waarop allemaal verhuurboten dobberen. Het zijn een soort van drijvende caravans met veel rubber rondom zodat de Kapitein in wording in de sluisjes niet al te veel schade kan varen. Ziet er allemaal wel lekker relaxed uit moet in zeggen want veel harder dan een kilometer of 10 per uur gaat het niet. Eind van de middag zijn we na aan de Loire een goed glas Sancerre te hebben genuttigd we terug bij onze woonmiddelen en kijken terug op een paar mooie dagen. Morgen verder richting Nevers alwaar ik mijn verjaardag ga vieren

• 28 September 2018 - 13:21

Elenes:

Mooi hè die Loire! Top hoor 45kms en lekker de Sancerrewijn. Nevers, leuke stad om je verjaardag (proficiat) te vieren. We stonden er vroeger regelmatig op de camping aan de Loire met geweldig uitzicht op de stad. Xxx

• 29 September 2018 - 05:20

Marren :

Naar Nevers, wat leuk, het is alsof we er gisteren nog waren. We hebben daar een paar dagen gestaan op camping de Nevers, plek 18. We keken uit op de Kathredraal, prachtig.
    De Voie Verte van Nevers naar Decize hebben we gereden. Onderdeel van de Veloroute La Loire en Bourgogne. Ik voel nog mijn benen als ik er aan denk, 78 km op gewone vouwfietsen. Niet voor herhaling vatbaar.
    Het is een kopie van jullie route langs de Loire zagen we op de foto en ook daar die platte toeristenboten.
    We zouden er nu trouwens graag weer een stukje fietsen of wandelen.
    Hele fijne verjaardag en alvast gefeliciteerd Hans!!!
    Jeanne ook groetjes van ons en see you!!!

M&M